اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/25 |برنت 74 دلار و 51 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت که نشان دهنده بی ثباتی در رویدادهای آتی در خاورمیانه است. نگرانی ها در مورد تقاضای جهانی نفت، قیمت نفت را دیروز به پایین ترین سطح خود از اوایل اکتبر رساند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۷۰ دلار و ۸۷ سنت با ۲۹ سنت معامله شد.

دورنمای تقاضای ضعیف نفت و گزارش‌ها مبنی بر عدم تمایل رژیم صهیونیستی به حمله به تاسیسات هسته‌ای و نفتی ایران باعث شد قیمت نفت در روز سه‌شنبه بیش از ۴ درصد کاهش یابد و به پایین‌ترین سطح خود در دو هفته اخیر برسد.
اما نگرانی ها از تشدید جنگ بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان همچنان ادامه دارد. ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که با حملات هوایی این رژیم به بیروت در هفته های اخیر مخالف است.
چین همچنان در مورد سیاست مالی خود نامشخص است، که منجر به عدم اطمینان در مورد تأثیر محرک ها بر چشم انداز تقاضای نفت شده است.
هم اوپک و هم آژانس بین‌المللی انرژی در این هفته پیش‌بینی‌های خود را برای رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ کاهش دادند و چین عامل اصلی این کاهش بود.
در حال حاضر بازار منتظر آخرین اطلاعات مربوط به ذخایر نفت آمریکا است که قرار است امروز منتشر شود.
تحلیلگران انتظار دارند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر حدود ۱.۸ میلیون بشکه افزایش یابد.
انتهای پیام/۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا