بانک و بیمه

بازخرید ۲۴۹۰ هزار میلیارد ریال در چارچوب عملیات بازار باز

بر اساس گزارش بازار بانک مرکزی، موضع این بانک در هفته جاری مطابق با پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین بانکی، قرارداد بازخرید بود، بنابراین بانک مرکزی عملیات بازار آزاد را در قالب توافقنامه بازخرید دستور کار

گزارش عملیات پولی اجرایی (۲۳ مهر ۱۴۰۳) به شرح زیر است:

بانک مرکزی به عنوان بخشی از مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین بانکی ریالی، عملیات بازار آزاد را به صورت هفتگی و موردی انجام می دهد.

وضعیت عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود)، بر اساس پیش بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین بانکی حول نرخ هدف، با انتشار یک آگهی اعلام می شود. اطلاعیه در سامانه بازار بین بانکی (تابا).

در پی این اطلاعیه، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند برای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین بانکی تا تاریخ تعیین شده، از طریق سامانه بازار بین بانکی (تابا) سفارش ارسال کنند.

بازپرداخت 2490 میلیارد ریال عملیات بازار آزاد

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند از روزهای شنبه تا چهارشنبه به شرط مالکیت اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب قرارداد بازخرید با بالادستی از وام‌های عادی (وام اخذ شده با وثیقه از بانک مرکزی بر اساس ضوابط تعیین شده) استفاده کنند. حد کریدور نرخ بهره (۲۴ درصد).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا