اخبار اقتصاد ایران

وجود حدود ۵ هزار هکتار از اراضی تالابی گیلان در محدوده رفع تداخل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اخذ مجوز اصلاح مساحت تالاب انزلی و قرار گرفتن ۵ هزار هکتار از تالاب های استان در محدوده حذف تداخل خبر داد و گفت: خروجی کمیسیون رفع تداخل استان ارسال می شود. به شرکت سهامی آب منطقه ای استان جهت اصلاح حریم تالاب.

افق میهن، صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت و گو با ایسنا، تالاب انزلی را دارای جنبه های مختلف زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی دانست و اظهار کرد: از نظر حقوقی از جمله اسناد مثبت افراد و افراد حاشیه تالاب مهم است.

وی با بیان اینکه مساحت تالاب انزلی برای اولین بار در سال ۱۳۵۴ و در کنوانسیون بین المللی رامسر به مساحت تقریبی ۱۹ هزار و ۴۸۴ هکتار تعیین شد، افزود: در سال ۱۳۹۳ با توجه به تغییرات هیدرولوژیکی و اکولوژیکی در تالاب انزلی. منطقه تالاب، منطقه تالاب توسط نهادهای مربوطه بازنگری شد. پذیرفته شد و مساحت مساحت جدید تالاب به ۲۵ هزار و ۵۲ هکتار افزایش یافت و به همین دلیل حقوق مالکیت حاشیه تالاب در این بازنگری غیرفعال ماند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: در راستای اجرای تبصره ۳ الحاقی به ماده ۹ قانون افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، کمیسیون رفع تداخلات استان نقشه های اجرایی را صادر کرده است. قانون ملی شدن و نقشه های اجرای مقررات مربوط به امور اراضی با مجوز کارگروه مرکزی. رفع تداخلات در کشور بررسی و سپس خروجی کمیسیون به شرکت سهامی آب منطقه ای استان به مرکزیت شورای حفظ حقوق بیت المال ارسال می شود.

محمدی قانون رفع تداخل اراضی کشاورزی را در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی دانست و گفت: کمیسیون رفع تداخل استان تشکیل شده و از ۲۳۰ هزار هکتار اراضی مشمول قانون رفع تداخل، رفع تداخل انجام شده است. در ۹۵ درصد اراضی

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۵ هزار هکتار از تالاب های استان در محدوده حذف تداخل است که تاکنون مجوز برای آن صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا