اخبار اقتصاد ایران

۷۸ درصد چالش‌های تولید گیلان در تامین نقدینگی و بانکی است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: بیش از ۲۱۱ مصوبه کارگروه در نیمه نخست امسال اجرایی شده است.

افق میهن، تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور استاندار گیلان و سایر اعضا در استانداری برگزار شد، گفت: بیشتر مشکلات و چالش های موجود در عرصه تولید به غیر از امنیت اجتماعی و مالیاتی، منابع طبیعی است. عمدتاً در سیستم بانکی تامین نقدینگی است.

وی با بیان اینکه از ۲۱۸ مصوبه کارگروه ۶ ماهه امسال ۲۱۱ مصوبه اجرایی شده است، تصریح کرد: ۷۲ درصد عملاً اجرا، ۲۴ درصد در حال اجرا و ۴ درصد اجرا نشده است.

پورحیدری با اشاره به بررسی اولیه ۱۵ موضوع از مشکلات طرح های کارشناسی صنعتی در جلسات فرعی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، افزود: این ۱۵ طرح امروز با مدیریت و هدایت استاندار به تصویب رسید. گیلان که در آن مصوبات استقراض بدهی های بانکی، تامین اجتماعی و مالیات برای کمک به تولیدکنندگان صادر شد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید همچنین از بررسی و تصویب ۴ طرح تسهیلات ارتقای تولید خبر داد و افزود: امسال در مجموع ۶۱۳ هزار میلیون ریال توسط بانک های ملی و سپه در سال جاری پرداخت شده است. حوزه صنعت و اصناف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا