ترندهای روز

با خودروهای ریزه‌ میزه تقریبا بی‌نیاز به گواهینامه آشنا شوید

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

در این گزارش به دو نام می پردازید. یکی خودروی کوچک «امی» تولید شرکت خودروسازی سیتروئن و دیگری میکرولینو از یک شرکت خودروسازی سوئیسی به همین نام. Microlino به طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی کوچک و کارآمد مشهور است.

بازار جهانی خودرو نشان از رشد خودروهای کوچک دو نفره دارد، با این حال کارشناسان می گویند این خودروها نمی توانند جای بزرگی در صنعت خودروسازی جهان برای خود باز کنند و همچنان با محدودیت هایی از جمله مسائل ایمنی و حمل و نقل سریع و راحت مواجه هستند.

مراجعه افراد به این خودروها هم دلایل زیست محیطی دارد و هم باعث تسهیل در روند اخذ گواهینامه می شود.

با امی آشنا شوید

اما در مورد این خودروها چه می دانیم؟ ابتدا بیایید امی را بشناسیم. این خودرو توسط شرکت فرانسوی سیتروئن در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۲۴ ارائه شده است. خودروهای کوچکی مانند «امی» با قیمت پایه هشت هزار یورو برای استفاده در خیابان های باریک و فضای محدود شهری مانند پاریس طراحی شده اند. این وسایل نقلیه نه به عنوان خودرو بلکه به عنوان “وسیله حمل و نقل” شناخته می شوند و از ۱۴ سالگی بدون نیاز به گواهینامه “L” می توان در اروپا رانندگی کرد.

با خودروهای کوچکی که تقریباً نیازی به گواهینامه ندارند آشنا شویدماشین امی

البته باید بدانید که نوجوانان با گذراندن یک دوره آموزشی هشت ساعته می توانند با این خودرو رانندگی کنند و نیازی به اخذ گواهینامه ندارند.

مزایای ماشین های کوچک

از مزایای اصلی این خودروها می توان به ابعاد کوچک، سهولت در پارکینگ و قابلیت استفاده در مسافت های کوتاه اشاره کرد. همچنین این خودروها با محدودیت سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت برای افرادی مناسب است که گواهینامه خود را از دست داده و یا هرگز گواهینامه دریافت نکرده اند.

با خودروهای کوچکی که تقریباً نیازی به گواهینامه ندارند آشنا شویدخودروهایی با دیدگاه زیست محیطی

علاوه بر سیتروئن، شرکتی مانند «میکرولینو» نیز مدل های مشابهی را عرضه می کند. به عنوان مثال باتری الکتریکی MicroLino 177 کیلومتر دوام می آورد.

گواهی نوع “L” چیست؟

البته باید بدانید که رانندگی با این خودرو کار راحتی نیست. در صورتی که نوجوانان ۱۴ ساله می توانند با مدرک معتبر [گواهینامه ویژه برای وسایل نقلیه سبک] رانندگی کنید گرفتن این گواهی به سادگی گذراندن دوره آموزشی هشت ساله نیست و عوارض بیشتری دارد. برای دریافت مجوز نوع L معمولا متقاضیان باید دوره های آموزشی را بگذرانند که می تواند شامل آموزش تئوری و عملی باشد. این دوره ها به یادگیری قوانین رانندگی، ایمنی و نحوه کنترل وسیله نقلیه کمک می کند.

گواهینامه L به افرادی که نمی خواهند یا نمی توانند گواهینامه کامل خودروهای بزرگتر را دریافت کنند، اجازه می دهد تا با وسایل نقلیه سبک و کوچک رانندگی کنند. این نوع گواهی به ویژه برای زندگی در شهرها و برای استفاده روزمره مناسب است.

با این حال، هر کشور در اروپا ممکن است قوانین خاص خود را در مورد گواهینامه رانندگی و شرایط رانندگی این نوع وسایل نقلیه داشته باشد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا