اخبار اقتصاد ایران

تاکید شده بانک‌ها تجهیزات کارخانجات را مزایده نگذارند

آقایی با تاکید بر اینکه بستر بزرگی در حوزه آبزی پروری دریای خزر در استان گیلان وجود دارد، گفت: از سرمایه گذاران، تجار و کارآفرینان در زمینه اشتغال زایی حمایت می کنیم.

افق میهن، احمد آقایی در نشستی با حضور برخی از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و تجار که در سالن همایش های اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برگزار شد، اظهار داشت: به گفته کارشناسان فقر. و بیکاری بزرگترین چالش آسیب های اجتماعی است و در نهایت جرم و دردی است که می تواند زمینه ساز آسیب های دیگر باشد و ابزار خنثی سازی این موضوع اشتغال و کارآفرینی است.

بازرس کل استان گیلان با اشاره به شرایط ایجاد شده توسط تحریم ها افزود: مقام معظم رهبری در راستای خنثی سازی تحریم ها موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند و در راستای این سیاست کلان اقتصاد مقاومتی در استان ها اقدام کرده است. مطرح و تاکید شد، مسائل و چالش های موجود در استان پیگیری می شود.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده بانک ها سود مازاد را حذف کردند و تاکید شد تجهیزات کارخانه ها به حراج نرود و این اتفاقات از برکات اقتصاد مقاومتی است.

بازرس کل استان گیلان در این جلسه که با حضور استاندار گیلان و برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، با بیان اینکه در اقتصادهای موفق دنیا، بخش خصوصی ۹۰ کشور است، اظهار داشت: درصد اشتغال؛ وی در عین حال ۳۰ درصد اشتغالزایی توسط بخش خصوصی داریم، گفت: باید به این عزیزان کمک کنیم و پنجره واحد اقتصادی را برای رفع مشکلات این دوستان دنبال کنیم.

آقایی تاکید کرد: باید همه مشکلات را به صورت کلی و با ادبیات، درک و هدف مشترک دنبال کنیم. زیرا بسیاری از مشکلات این سرمایه گذاران شناخته شده مدیران میانی با بروکراسی اداری هستند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران به دنبال امنیت در حوزه های مختلف هستند، به دنبال سود متعارف نیز هستند، افزود: استان گیلان ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی و اقتصاد دریا محور دارد و باید از ظرفیت دریامحور حمایت کرد و در نظر گرفت. صادرات محور در زمینه کشاورزی

آقایی با تشکر از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان که از مدیران بومی و دلسوز است، تاکید کرد: مدیران بومی به دنبال چیزهایی هستند که در پرونده کاری خود به یادگار بماند. قانونگذار همچنین تصریح کرده است که مدیران باید با شرایط اقلیمی و محلی هر منطقه آشنا باشند.

بازرس کل استان گیلان تصریح کرد: در حوزه گردشگری اقتصادی دریامحور کاملا در کنار شما هستیم تا در راستای ایجاد بستر اشتغال و رونق در این حوزه گام بردارید.

آقایی با تاکید بر اینکه بستر بزرگی در حوزه آبزی پروری دریای خزر در استان گیلان وجود دارد، گفت: از سرمایه گذاران، تجار و کارآفرینان در زمینه اشتغال زایی حمایت می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا