ترندهای روز

ادعای استارتاپ آمریکایی؛ برای اولین‌ بار، دو نفر در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار کردند

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

این اولین بار است که دو نفر در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این دستاورد مهم که توسط محققان استارت آپی REMspace ادعا شده است، نشان می دهد که Lucid Dream می تواند ابعاد جدیدی از ارتباطات و پتانسیل را معرفی کند.

ارتباط بین دو نفر در خواب

به گزارش REMspace، در این آزمایش جدید، شرکت کنندگان در خانه های خود می خوابیدند در حالی که دستگاهی از راه دور امواج مغزی و داده های پلی سومنوگرافی آنها را ردیابی می کرد. هنگامی که سرور دستگاه تشخیص داد که شرکت‌کننده اول وارد حالت خواب شفاف شده است، یک کلمه تصادفی ایجاد شده به زبان خاص Remmyo را از طریق هدفون برای فرد خواب ارسال کرد.

شرکت کننده این کلمه را در خواب تکرار کرد و پاسخ او ضبط و در سرور ذخیره شد.

شرکت‌کننده دوم ۸ دقیقه بعد وارد حالت خواب شفاف شد و پیام ذخیره‌شده شرکت‌کننده اول را از طریق دستگاه دریافت کرد. پس از بیدار شدن، او این کلمه را به عنوان اولین پیام رد و بدل شده در خواب تأیید کرد.

محققانی که حدود ۵ سال است در این زمینه تحقیق می کنند، مدعی شده اند که دو نفر دیگر نیز در خواب توانسته اند با این تکنیک ارتباط برقرار کنند.

خواب شفاف چیست و چه کاربردی دارد؟

رویای شفاف پدیده ای است که در آن شخصی که در خواب است می داند که در حال دیدن خواب است. این پدیده می تواند کاربردهای بالقوه زیادی داشته باشد، از حل مسائل فیزیولوژیکی گرفته تا یادگیری مهارت های جدید.

REMspace همچنین به دنبال فعال کردن ارتباط لحظه ای در رویای شفاف است، اما توسعه چنین تکنیکی می تواند پیچیده باشد. با این حال، تا سال ۲۰۲۵، این شرکت قصد دارد LucidMe Pro را عرضه کند، اولین دستگاه جهان که عملکردهای برنامه LucidMe را با پلی سومنوگرافی ترکیب می کند. این به ردیابی مواردی مانند EOG (اندازه‌گیری پتانسیل پایدار قرنیه-شبکیه)، EEG (انسفالوگرام) و EMG (نوار عصب و عضله) از طریق تلفن همراه و مشاهده دقیق تمام مراحل خواب کمک می‌کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا