اخبار اقتصاد ایران

افتتاح پیشرفته‌ترین مرکز پایش شرکت‌های توزیع برق کشور در رشت

پیشرفته ترین مرکز مانیتورینگ شرکت های توزیع برق کشور توسط استاندار گیلان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

افق میهن، مرکز پایش توزیع برق استان گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال با هدف تحلیل نقاط ضعف و قوت شبکه توزیع برق استان، پایش شبکه و کاهش قطعی برق و ارتقای کیفیت پروفیل ولتاژ، هدف گذاری شده است. و همچنین استخراج، نظارت و تجزیه و تحلیل الگو. رفتار مصرف مشترکان به منظور شناسایی برق غیرمجاز، استخراج کنندگان غیرمجاز با الگوریتم های هوش مصنوعی باز شد.

همچنین تحلیل زمان پیک مصرف ادارات، صنایع و واحدهای تجاری به منظور ارائه خدمات بهتر و پایداری شبکه برق استان، تخصیص بودجه هدفمند به مناطق کم برخوردار با هدف تامین عدالت بین مشترکین از دیگر کارکردهای این برنامه است. مرکز نظارت

ادامه و بهبود فرآیند شناسایی مشترکین با رعایت الگوی مصرف به منظور صدور قبوض رایگان و اعطای جوایز مدیریت مصرف، پیش بینی بار به منظور برنامه ریزی مرتبط با هدف افزایش رضایتمندی، تحلیل نقاط حادثه خیز برای جلوگیری از خاموشی در بحران های طبیعی. از جمله برف، باد و افزایش دما از دیگر اهداف راه اندازی مرکز پایش توزیع برق گیلان است.

*کاهش مصرف برق نتیجه هوشمندی است

استاندار گیلان در مراسم افتتاح مرکز مانیتورینگ شرکت توزیع برق استان تصریح کرد: باید در همه بخش ها هوشمندسازی فعال شود و در صنعت برق نیز این هوشمندی در کل شبکه ایجاد شود.

هادی حق شناس افزود: مسئولان شرکت توزیع برق با هوشمندسازی می توانند مشترکان پرمصرف را شناسایی و اقدامات لازم را برای کاهش مصرف انجام دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای طرح زمین شناسی برای شناسایی مشکلات اساسی این استان اشاره و تصریح کرد: آبان در ماه جاری توسط سازمان برنامه و بودجه حوزه آمازه به صورت تخصصی و استانی برای تعیین وضعیت این استان در بخشهای مختلف انجام می شود.

حق شناس خاطرنشان کرد: با اجرای این کار می توان مشکلات و کمبودها را از قبل شناسایی کرد تا با تعامل با وزارتخانه های ذیربط در رفع مشکلات این استان گام های موثر و اساسی برداریم.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۶۵۷ هزار مشترک در استان وجود دارد که این تعداد مشترک بالا، توزیع برق را در ردیف یکی از بزرگترین شرکت های خدماتی کشور قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا