اخبار اقتصاد ایران

هدف‌گذاری برای جابه‌جایی یک میلیون تن بار از مرز ریلی آستارا

رئیس راه آهن آذربایجان خواستار توسعه و توجه بیشتر به شعبه شرق راه آهن کشور شد و تاکید کرد: پارسال ۷۰۰ هزار تن بار از پایانه آستارا جابه جا شد که امیدواریم امسال این میزان به یک میلیون تن برسد.

افق میهن روشن رستم اف رئیس راه آهن آذربایجان در نشست مشترک با جبارعلی زکاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در خصوص پروژه اتصال ریلی و ایستگاه راه آهن آستارا – آستارا، با اشاره به حسن همجواری و تعامل دو کشور ایران. و آذربایجان خواستار افزایش همکاری های راه آهن بین طرفین شدند.

رستم اف با اشاره به اهمیت اتصال ریلی و ایستگاه راه آهن آستارا – آستارا در افزایش بار ترانزیتی از طریق کریدور شمال – جنوب تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی ایران در بازدید از اتصال آذربایجان و نخجوان از طریق ایران اعلام کرد. که این پروژه یک پروژه ریلی و جاده ای خواهد بود.

رئیس راه آهن آذربایجان گفت: در خصوص پروژه راه آهن آستارا علاقه مندیم این پروژه هر چه سریعتر به اتمام برسد.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت خط ریلی از باکو تا مرز روسیه به ۱۵ میلیون تن رسیده است که با تکمیل پروژه های در حال ساخت این ظرفیت به ۴۰ میلیون تن می رسد.

رستم اف از احداث پروژه های ریلی در قسمت جنوبی این مسیر از باکو به آستارا خبر داد و تاکید کرد: با تکمیل این پروژه ها ظرفیت این مسیر به ۱۵ میلیون تن می رسد.

رئیس راه آهن آذربایجان با قدردانی از عملکرد مدیرعامل راه آهن در راستای دعوت از شرکت های حمل و نقل ریلی برای تسریع در جابجایی بار تصریح کرد: با این عملکرد شاهد افزایش حجم بار در این مسیر خواهیم بود.

وی با اشاره به مسئولیت راه آهن آذربایجان در جابجایی بار، خاطرنشان کرد: علاقه مندیم از شعبه غرب بیشتر استفاده کنیم. زیرا زیرساخت هایی که در آذربایجان وجود دارد بهتر از شاخه شرقی است و به همین دلیل روسیه نیز حاضر است بار خود را به این سمت سوق دهد.

رستم اف خواستار برگزاری نشست مشترک ایران، روسیه و آذربایجان شد و تاکید کرد: درخواست ما این است که این نشست مشترک در آستارا برگزار شود تا بتوان ظرفیت های گسترش آنها را دید.

رئیس راه آهن آذربایجان همچنین خواستار برگزاری نشست آنلاین به منظور افزایش تبادل نظر شد و گفت: علاقه مند به تکمیل پروژه آستارا – آستارا هستیم و با توجه به اینکه راه آهن ایران نیز علاقمند به افزایش سطح است. همکاری، پیشنهاد می کنم تا پایان پروژه صبر کنید. مابقی پروژه مشخص می شود و اگر قرار باشد تغییراتی در مسیر ایجاد شود، می توانیم آن را نهایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پارسال ۷۰۰ هزار تن بار از ترمینال آستارا جابه جا شد که امیدواریم امسال این میزان به یک میلیون تن برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا