محیط زیست

هوای ۹ شهر آلوده ثبت شد/ پاک‌ترین هوا سهم بندرعباس است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، امروز – پنجشنبه – را اگر نگاه کنید بیست و ششم مهر- بینداز، میزان و شدت آلودگی هوا را که بر آسمان شهرهای مختلف سرایت کرده است را می توان احساس کرد به همین دلیل خبرگزاری افق میهن شاخص کیفیت هوای شهرهای مختلف را اندازه گیری کرده است.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوا در هیچ یک از کلانشهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) قرار ندارد در حالی که شهر سنندج روز گذشته در چنین وضعیتی ثبت شد.

در همین راستا دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه کلانشهر اهواز امروز وضعیت هوای ناسالم (قرمز) را با شاخص ۱۵۶ ثبت کرد به طوری که دیروز شهرهای اصفهان و اهواز در مدار ناسالم (قرمز) قرار گرفتند.

شایان ذکر است امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه زنجان با شاخص ۱۳۲، مشهد با شاخص ۱۲۰، اردبیل با شاخص ۱۱۸، کرج با شاخص ۱۱۲، قزوین با شاخص ۱۱۲، تهران با شاخص از ۱۱۰، اراک با شاخص ۱۰۹ و قم با شاخص ۱۰۷ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارند، این در حالی است که روز گذشته شهرهای زنجان، اراک، همدان و تهران در مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شدند.

شایان ذکر است دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۸۷، اصفهان با شاخص ۹۵، ایلام با شاخص ۶۰، بوشهر با شاخص ۷۰، شهرکرد با شاخص ۶۷، بجنورد با شاخص ۷۳، زاهدان با شاخص ۸۸، سنندج با شاخص ۶۷، کرمانشاه با شاخص ۷۷، یاسوج با شاخص ۵۸، خرم آباد با شاخص ۷۹، همدان با شاخص ۸۸ و یزد با شاخص شاخص ۶۵ در هوای سالم (زرد) است.

لازم به یادآوری است که دیروز بیست و پنجم مهرشهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل، کرج، بوشهر، شهرکرد، مشهد، بجنورد، زاهدان، قزوین، قم، کرمانشاه، یاسوج، خرم‌آباد و یزد در هوای سالم (زرد) قرار داشتند.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوا در شهرهای ارومیه با شاخص ۴۲، بیرجند با شاخص ۳۳، رشت با شاخص ۴۲ و بندرعباس با شاخص از ۲۴ در وضعیت تمیز (سبز) است، اما دیروز شهرهای بیرجند، رشت و بندرعباس در وضعیت تمیز (سبز) قرار داشتند.

به این ترتیب امروز ایستگاه های شهرهای سمنان، شیراز، کرمان، گرگان و ساری ثبت نام نکرده اند به طوری که روز گذشته ایستگاه های شهرهای ایلام، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان و ساری فعال نبودند.

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، هیچ یک از شهرها در رنگ بسیار خطرناک (قهوه ای) و بسیار ناسالم (بنفش) نیستند، بلکه یک شهر ناسالم (قرمز) هستند. ۸ شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۳ شهر سالم (زرد)، چهار شهر پاک (سبز) و ۵ شهر بدون داده ثبت شد، به طوری که دیروز یک شهر بسیار خطرناک (قهوه ای)، دو شهر ناسالم (قرمز)، چهار شهر ناسالم. شهرها (نارنجی)، ۱۵ شهر سالم (زرد)، سه شهر پاک (سبز) و شش شهر بدون داده وجود داشت.

بر اساس داده ها، شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز) است. ، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا