اخبار اقتصاد ایران

36 واحد نمونه استاندارد گیلان تجلیل شدند | حق شناس: وضعیت بازنشستگان مطلوب نیست

همزمان با هفته استاندارد از ۳۶ واحد نمونه استاندارد گیلان امروز (پنجشنبه) با حضور نماینده عالی دولت در استان تجلیل شد.

افق میهن، استاندار گیلان در مراسم گرامیداشت هفته استاندارد در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه استاندارد فقط شامل کالاها و خدمات بیمه ای، بانکی، انبارداری و گمرکی نمی شود، اظهار داشت: استاندارد باید در تولید، حامل های انرژی، خدمات و بخش ها. دولت باید رعایت شود.

هادی حق شناس با گرامیداشت ۲۳ اکتبر روز جهانی استاندارد افزود: موقعیت جغرافیایی کشورمان از نظر داشتن معادن، گاز، برق، آب و کریدورهای حمل و نقل بسیار مهم و استراتژیک است. بنابراین اگر توسعه حاصل نشده است به این دلیل است که استاندارد به خوبی اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه با گام برداشتن در راستای استانداردسازی می توان آینده امیدوارکننده ای را برای نسل آینده ترسیم کرد، گفت: در رشت در هر ثانیه ۶ هزار لیتر آب تولید می شود که ۳۷ درصد آن به مقصد نمی رسد. استاندارد این موضوع ۱۰ تا ۱۵ درصد است. اگر استاندارد رعایت شود قطعا کیفیت زندگی تغییر می کند و سطح رفاه افزایش می یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت بازنشستگان مساعد نیست؛ وی تصریح کرد: اگر کشورهای پیشرفته توانسته اند به توسعه دست یابند به دلیل رعایت استانداردها بوده است. طبق استاندارد باید به ازای هر بازنشسته سه کارگر داشته باشیم تا حقوق بازنشستگان از کسورات کارگران پرداخت شود اما متاسفانه این موضوع رعایت نشده است.

وی در پاسخ به مدیران صنعتی که در این همایش مشکلات خود را مطرح کردند، گفت: این مشکلات در کمیسیون های مختلف بررسی می شود.

مدیر کل استاندارد گیلان همچنین در این همایش با قدردانی از حضور دکتر حق شناس استاندار گیلان در همایش تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران معتقد است که استانداردسازی در دنیای امروز به یک علم تبدیل شده است. در دنیای امروز استانداردها از کالاها و خدمات فراتر رفته و وارد عرصه های مختلفی از جمله محیط زیست، فرهنگ، ایمنی، بهداشت و … شده است.

مجتبی معصوم نژاد ادامه داد: امروز تولیدکنندگان معتقدند برای تامین نیاز بازار داخلی و صادراتی و تولیدات بدون مرز باید قوانین ضوابط و الزامات استانداردهای فراسرزمینی را در نظر بگیرند و از سازمان ملی استاندارد مطالبه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا