اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/27 |برنت 74 دلار و 68 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز جمعه پس از انتشار خرده فروشی آمریکا تغییر چندانی نداشت، اما در آستانه بزرگترین کاهش هفتگی خود در ماه گذشته است که نتیجه نگرانی ها از تقاضا است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۳۱ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۶۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۳ سنت کاهش یا ۰.۴۷ درصد به قیمت ۷۱ دلار معامله شد.
گزارش ها مبنی بر کاهش ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات گازی آمریکا در هفته گذشته، قیمت نفت را برای اولین بار در پنج روز گذشته افزایش داد.

هر دو نفت برنت و نفت آمریکا در هفته گذشته حدود ۶ درصد کاهش یافتند که بیشترین کاهش هفتگی قیمت از دوم سپتامبر را به خود اختصاص داد. هم اوپک و هم آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی‌های خود را برای تقاضای جهانی نفت در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ کاهش داده‌اند و نگرانی‌ها در مورد اختلالات عرضه نفت پس از حمله احتمالی اسرائیل به تأسیسات نفتی ایران کاهش یافته است.
خرده فروشی ایالات متحده در ماه سپتامبر کمی بیشتر از حد انتظار افزایش یافت. سرمایه گذاران هنوز ۹۲ درصد شانس دارند که فدرال رزرو در نشست نوامبر خود نرخ بهره را کاهش دهد.
در همین حال، اقتصاد چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، در سه ماهه سوم سال جاری با کمترین سرعت از ابتدای سال ۲۰۲۳ رشد کرد، اما مصرف و تولید صنعتی در اینجا در ماه سپتامبر از پیش بینی ها فراتر خواهد رفت.
تولید پالایشگاه ها در چین برای سومین ماه متوالی کاهش یافت. دلیل این امر ظاهرا مصرف سوخت کمتر و حاشیه سود پایین پالایشگاه بوده است.
البته بازارها همچنان نگران افزایش احتمالی قیمت به دلیل تنش در خاورمیانه هستند. حزب الله لبنان اعلام کرد که در پی شهادت رهبر حماس، دور جدیدی از درگیری با رژیم صهیونیستی را آغاز خواهد کرد.
خطرات ژئوپلیتیکی مانند تحولات خاورمیانه ترس از اختلال در عرضه نفت را افزایش می دهد و منجر به افزایش کوتاه مدت قیمت نفت می شود.
انتهای پیام/۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا