اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/27

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، طلا روز جمعه برای اولین بار از مرز ۲۷۰۰ دلار گذشت. بی‌ثباتی‌هایی که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به وجود آمد، تقاضا برای طلا را به عنوان پناهگاه امن افزایش داد و تسهیل سیاست‌های پولی بیش از پیش از این افزایش قیمت حمایت کرد.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۷۱۱ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۷۲۵ دلار و ۹۰ سنت رسید.
به گفته تحلیلگران، بی ثباتی تحولات انتخاباتی و ناآرامی های ژئوپلیتیکی بار دیگر قیمت طلا را بالا خواهد برد.

پس از شهادت یحیی سنوار رهبر حماس، حزب الله لبنان اعلام کرد که جنگ با رژیم صهیونیستی را تشدید خواهد کرد.
در جاهای دیگر، تنها سه هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کاملا هریس دموکرات و دونالد ترامپ جمهوری خواه آخرین تلاش ها را برای کسب آرا انجام می دهند.
آمارهای اقتصادی منتشر شده اخیر از ایالات متحده حاکی از تقویت اقتصاد این کشور و افزایش ارزش دلار است. اما معامله گران هنوز احتمال ۹۰ درصدی را می بینند که فدرال رزرو در نشست نوامبر خود نرخ بهره را کاهش دهد. بانک مرکزی اروپا برای سومین بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش داد.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودده و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
تحلیلگران بر این باورند که وضعیت مالی بسیاری از کشورهای غربی و تمایل جهان به ذخیره طلا بیش از هر دارایی دیگری به حمایت از این فلز گرانبها ادامه خواهد داد.
نمایندگان حاضر در نشست سالانه بازار فلزات گرانبها در لندن پیش بینی کردند که قیمت طلا در ۱۲ ماه آینده به ۲۹۴۱ دلار و قیمت نقره به ۴۵ دلار خواهد رسید.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۶۲ درصد افزایش به ۳۲.۲۹ دلار و پلاتین ۰.۸۵ درصد افزایش یافت و به ۱۰۰۴.۴۹ دلار رسید.
انتهای پیام/۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا