بانک و بیمه

سهام شرکت های بیمه آماده صعود تا اهداف بالا هستند!

هادی بهرامی; بازار: همانند سایر صنایع، عرضه اولیه سهام شرکت های بیمه نیز به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین توجه به حرکات این صنعت و بررسی هفتگی آنها بسیار مهم است. شاخص گروه بیمه در هفته گذشته ۱.۱ درصد افزایش یافته است که تا حدی بر سهام شرکت های بیمه تاثیر گذاشته است. بهتر است کمی به عقب برگردیم تا وضعیت روشن شود. گروه بیمه طی شش ماه گذشته به طور متوسط ​​۲۰ درصد کاهش را به ثبت رساند و از ۱۱۲ هزار واحد به پایین ترین سطح ۹۰ هزار واحدی رسید. پس از آن با رشد ۱۲ درصدی به محدوده ۱۰۱۰۰۰ واحد رسید.

صنعت بیمه دوازدهمین گروه بورسی با ارزش بازار ۱۲۶ میلیارد تومان و ارزش معاملاتی ۲۰ میلیارد تومان با نسبت قیمت به سود (P/E) 10 و NVT 6300 واحد ۳۵ شرکت است. ارزش معاملات این گروه نسبت به ارزش بازار در پایین ترین حد قرار دارد و این شرایط بازار آشفته و وضعیت نقدینگی نابسامان تلقی می شود! بازدهی این صنعت نسبت به سال های گذشته جالب توجه نیست و کیفیت عملکرد شرکت های بیمه کاهش یافته است.

تحلیل فنی شاخص
شاخص صنعت بیمه در بورس پس از رسیدن به پایین ترین سطح خود در منطقه ۹۰ هزار واحدی در دو ماه اخیر، رشد شدیدی را به ثبت رساند و توانست بخشی از زیان های وارده را جبران کند. در حال حاضر خط روند پویا خود را شکسته و در این مسیر قرار دارد. اگر تقاضا افزایش یابد و بازار سهام دچار آشفتگی نشود، می تواند تا اهداف ۱۱۶۰۰۰ و ۱۲۶۰۰۰ واحدی رشد کند و بیشتر سهام شرکت های بیمه را به سیاهی بکشاند. مقاومت مهمی بین ۱۱۲۰۰۰ تا ۱۱۶۰۰۰ واحد وجود دارد که در صورت فراتر رفتن از این میزان می توان به افزایش شاخص و سهام شرکت های بیمه امیدوار بود. اما در کل باید به این مقاومت توجه کرد تا متحمل ضرر و زیان نشویم با واکنش منفی شاخص در این حوزه!

مساحت ۱۰۰۰۰۰ واحد دقیقاً نقطه تجمع حجمی پروفیل حجمی و پشتیبانی استاتیک کم است. البته با توجه به نوسان‌گر حجم و نشانه‌های حجم کم در قیمت‌های جاری و در مقایسه با نشانه‌های گذشته‌نگر، به نظر می‌رسد که قیمت روند بالاتری دارد و احتمالاً به سمت اهداف بالا بازمی‌گردد. بنابراین اگر به دنبال موقعیت بهینه سرمایه گذاری یا میانگین نقطه خرید سهام بیمه هستید، محدوده ۹۲۰۰۰ واحدی کف مناسبی برای انباشت است و یا شکستن مقاومت ۱۱۶۰۰۰ واحدی می تواند نشانه افزایش بیشتر باشد.

سهام شرکت های بیمه آماده صعود به ارتفاعات بلند هستند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا