اقتصاد جهان

افزایش قیمت انرژی قیمت بیت کوین را بالا خواهد برد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از کوین تلگراف، آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران صرافی ارز مجازی بیت مکس، معتقد است اگر تنش در خاورمیانه قیمت نفت و انرژی را افزایش دهد، قیمت بیت کوین نیز افزایش خواهد یافت.
هیز در ۱۶ اکتبر در وبلاگ خود نوشت که در صورت تشدید درگیری بین ایران و رژیم صهیونیستی، قیمت نفت و به همراه آن قیمت سایر منابع انرژی افزایش خواهد یافت. کشورهایی که از کمبود نفت رنج می برند به دنبال جایگزین هایی برای تحریک اقتصاد خود هستند.
او گفت: “پس قیمت بیت کوین چه می شود؟”
هیز معتقد است که سودآوری استخراج ارز مجازی می تواند با سختی این کار سازگار شود. اما با کاهش نرخ هش، دشواری استخراج نیز کاهش می یابد و تازه واردان می توانند بیت کوین را با سودآوری انرژی بالاتر استخراج کنند.

او نمونه های تاریخی از افزایش قیمت کالاها از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۲، دوره بحران های نفتی در دوران تحریم نفتی اعراب و انقلاب ایران را ارائه کرد. در آن زمان، قیمت نفت ۴۱۲ درصد و قیمت طلا ۳۸۰ درصد افزایش یافت، تقریباً همزمان با افزایش قیمت نفت.
درست است که بیت کوین در طول این بحران های نفتی وجود نداشت، اما در زمان تورم بالا تا حدی با سایر کالاها ارتباط داشت.
هیز ادامه داد: اگر نفت خاورمیانه از بازار ناپدید شود، بیت کوین واکنش نشان می دهد و مطمئناً قیمت آن در مقایسه با قیمت انرژی افزایش می یابد.
قیمت نفت در هفته گذشته کاهش یافته است، اما بیت کوین در هفته گذشته بیش از ۸ درصد افزایش یافته و برای اولین بار از اواخر جولای به ۶۸۰۰۰ دلار رسیده است.
قیمت طلا به رکورد جدیدی رسید و از ۲۷۰۰ دلار گذشت.
این افزایش قیمت به دلیل تمایل سرمایه گذاران به حمایت مطمئن در زمان بی ثباتی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تشدید تنش ها در خاورمیانه است.
انتهای پیام/۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا