اخبار اقتصاد ایران

تکمیل راه آهن رشت -آستارا نقش کلیدی در رونق کریدور شمال جنوب دارد

دبیرکل کمیسیون بین دولتی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا با بیان اینکه تکمیل راه آهن رشت – آستارا نقش کلیدی در رونق کریدور شمال – جنوب دارد، گفت: راه آهن رشت – آستارا نقش اساسی دارد.

افق میهن، دبیرکل کمیسیون بین دولتی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا موسوم به تراسیکا با حضور در آستارا، تکمیل راه آهن رشت – آستارا را نقش کلیدی در رونق و شکوفایی کشور عنوان کرد. کریدور شمال-جنوب و باید با تکمیل آن برای انتقال محموله بین کشورهای هدف مقایسه شود. اقدامات اساسی باید انجام شود.

آسوبایف هدف از سفر خود به کشورمان را تاکید بر استفاده حداکثری از مسیرهای ترانزیتی ایران برای انتقال کالا از کشورهای آسیای میانه به اروپا عنوان کرد و گفت: احداث پایانه های راه آهن آستارا می تواند به رونق صادرات و صادرات کمک کند. واردات و در همین راستا بازدیدها بررسی مراحل ساخت این پایانه ها انجام شد.

وی افزود: بررسی مشکلات رانندگان از دیگر برنامه های سفر امروز بود که متوجه شدیم رانندگان مدت زیادی را در صف خروج از کشور سپری می کنند و در تلاش هستیم تا این مشکل را برطرف کنیم. تسریع صادرات کالا از مرز آستارا به کشور. برعکس باید کار بیشتری برای پذیرش کامیون انجام دهد.

دبیرکل کمیسیون بین دولتی تراسیکا خاطرنشان کرد: استقرار سامانه نوبت دهی کامیون ها یکی از اقدامات مطلوب پایانه مرزی آستارا است و در تلاش هستیم تا ارتباط دو کشور را توسعه دهیم تا عملیات عبور و مرور مرزی انجام شود. را می توان به راحتی انجام داد.

آسوبایف ادامه داد: تراسیکا آماده حل مشکلات کریدور شمال-جنوب است و حجم کالاهای حمل شده از آسیای مرکزی به اروپا از طریق دریای خزر و جمهوری آذربایجان بیش از ظرفیت آن است، بنابراین مسیرهای عبوری از ایران هم اکنون است. از علاقه زیاد

سید مرتضی عظیمی مدیر پایانه مرزی آستارا نیز گفت: چنانچه جمهوری آذربایجان در پذیرش کامیون از طریق دو مرز زمینی این شهرستان سریع عمل کند، رانندگان بدون کوچکترین معطلی از مرز عبور خواهند کرد.

وی افزود: بزرگراه ۱۴۰۰ متری آستارا – آستارا و سایت پایانه مرزی آستارا به وسعت ۶ هکتار از پروژه های مهم این شهرستان است که تکمیل آنها در دستور کار قرار دارد.
بازدید از سایت جدید پایانه مرزی آستارا و بندر ریلی و ریلی این شهرستان از برنامه های دبیرکل کمیسیون بین المللی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا