اقتصاد جهان

استفاده گسترده آمریکایی ها از کسپرسکی با وجود ممنوعیت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، برخی از آمریکایی ها همچنان از نرم افزار آنتی ویروس شرکت امنیت سایبری کسپرسکی استفاده می کنند که فروش و عرضه محصولات آن شرکت در آمریکا ممنوع شده است.

این نرم افزار آنتی ویروس در ماه ژوئن به دلیل خطرات امنیتی ادعایی ممنوع شد و شرکت روسی را مجبور کرد که عملیات خود در ایالات متحده را متوقف کند.

با این حال، برخی از کاربران ایالات متحده موفق شده اند این محدودیت ها را دور بزنند.

وب سایت تحلیل فناوری TechCrunch با کاربرانی تماس گرفت که در Reddit ادعا کردند هنوز از نرم افزار ساخت روسیه استفاده می کنند. این کاربران در مورد دلایل این ممنوعیت تردید داشتند.

یکی از کاربران ردیت مستقر در ایالات متحده در یک پیام خصوصی به TechCrunch گفت: “همه می دانند که این (آنتی ویروس) بهترین در جهان است و سابقه طولانی دارد.”

این کاربر افزود: هیچ مدرکی مبنی بر جاسوسی بودن آن وجود ندارد و من نمی توانم چیزی را که هیچ مدرکی ندارد بدون دلیل بپذیرم.

کاربر دیگری از نیویورک که هنوز از آنتی ویروس کسپرسکی استفاده می کند، به ادعاهایی مبنی بر سرقت داده های حساس توسط این نرم افزار پاسخ داد: «محصول خوبی است».

این کاربران به TechCrunch گفتند که قبل از ممنوعیت یک مجوز یا کلید نرم افزاری خریداری کرده اند و همچنان با استفاده از VPN یا افزودن یک سرور غیر آمریکایی به لیست سرورهای به روز رسانی، به روز رسانی های امنیتی را دریافت کرده اند.

در سال ۲۰۱۷، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده استفاده از نرم افزار کسپرسکی را برای همه سازمان های دولتی ممنوع کرد، اما هیچ مدرکی ارائه نشد.

یوجین کسپرسکی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، در آن زمان این اقدام را محکوم کرد و آن را یک “فریب بی اساس” توسط دولت ایالات متحده خواند.

کسپرسکی به این تصمیم اعتراض کرد، اما دادگاه این درخواست را رد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا