ترندهای روز

مشکل «نسل Z» در محیط کار حرفه‌ای؛ چرا بسیاری از شرکت‌ها این جوانان را اخراج می‌کنند؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

جوانان نسل Z در حالی وارد بازار کار می شوند که گزارش جدید نشان می دهد شرکت ها از استخدام این فارغ التحصیلان جوان راضی نیستند و حتی ممکن است در آینده از استخدام آنها خودداری کنند.

بسیاری از کارفرمایان که جوانان نسل Z را استخدام کرده اند از کار خود و نحوه انطباق آنها با محیط کار شکایت دارند.

به گزارش «هوشمند» که در زمینه مشاوره کار و تحصیل فعالیت می کند، از هر شش کارفرما، یک نفر تمایلی به استخدام جوانان نسل Z ندارد.

این گزارش بر اساس گفتگو با نزدیک به هزار نفر از مدیران بخش کارگزینی شرکت ها تهیه شده است.

کارفرمایانی که از استخدام جوانان نسل Z ابراز اکراه می کنند دلیل اصلی این امر را شهرت جوانان نسل Z عنوان کرده اند که به سرعت احساس می کنند به آنها توهین می شود و همیشه خود را بر حق می دانند.

بیش از نیمی از مدیران بخش استخدام مصاحبه شده در این تحقیق اعلام کرده اند که جوانان نسل Z از کمبود وجدان کاری رنج می برند. آنها همچنین معتقدند که جوانان نسل Z در برقراری ارتباط مشکل دارند و بازخورد کاری را به راحتی تحمل نمی کنند. به گفته آنها، جوانان نسل Z به طور کلی آمادگی کار در یک محیط حرفه ای را ندارند.

نسل Z به کسانی اطلاق می شود که بین سال های ۱۹۹۷ میلادی (حدود ۱۳۷۶ میلادی) و اوایل سال ۲۰۱۰ میلادی (حدود ۱۳۹۰ میلادی) متولد شده اند.

هالی اشرود، استاد دانشگاه برکلی در ایالت کالیفرنیای آمریکا، در این زمینه معتقد است که جوانان نسل Z “انتظارات غیر واقعی” از محیط کار دارند و در برقراری ارتباط با روسای خود مشکل دارند.

او می‌گوید: «آنها فاقد مهارت‌های اساسی مانند نحوه تعامل اجتماعی با مشتریان و همکاران هستند و از آداب معاشرت در محل کار اطلاعی ندارند.

به گفته این استاد دانشگاه کالیفرنیا، رهبران جوانان نسل Z علاوه بر «مدیر» مجبورند نقش «مربی» را نیز ایفا کنند.

چرا بسیاری از شرکت ها کارکنان نسل «Z» را اخراج می کنند؟

از هر ۱۰ شرکتی که در این تحقیق شرکت کرده اند، حدود ۶ شرکت اعلام کرده اند که اخیراً یکی از فارغ التحصیلان جوان تازه استخدام شده را اخراج کرده اند.

از جمله دلایلی که برای توجیه اخراج جوانان نسل Z ارائه می شود، بی انگیزگی، عدم رفتار حرفه ای و مهارت های ارتباطی پایین است.

مدیران استخدام گزارش کرده اند که بسیاری از جوانان نسل Z قادر به مدیریت حجم کاری خود در محل کار نیستند، اغلب دیر سر کار می آیند و یاد نگرفته اند که چگونه لباس بپوشند و درست صحبت کنند.

پیش از این، گزارشی در ماه آوریل منتشر شده بود که نشان می‌داد جوانان ژنرال Z معمولاً در جستجوی کار بیش از حد به والدین خود برای حمایت متکی هستند.

چگونه به عنوان یک فارغ التحصیل جدید شغل پیدا کنیم؟

کارفرمایان اغلب تأکید می کنند که نگرش مثبت و ابتکار عمل بالا از جمله ویژگی هایی است که شانس فارغ التحصیلان جوان را برای یافتن کار افزایش می دهد.

بسیاری از مدیران به دنبال افرادی هستند که تجربه کاری واقعی را از طریق کارآموزی یا مشاغل قبلی به دست آورده اند. رویکرد مناسب در دنیای مجازی و پرهیز از بحث های سیاسی نیز از موضوعات مهم مدیران بوده است.

هالی آشرود معتقد است که اگرچه کارفرمایان به دلیل عدم تجربه و نرخ بالای بیکاری تمایلی به استخدام جوانان نسل Z ندارند، اما نمی توان این واقعیت را کتمان کرد که آنها بیش از یک چهارم نیروی کار موجود را تشکیل می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا