اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/28 |برنت 73 دلار و 6 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، کاهش رشد اقتصادی چین باعث کاهش قیمت نفت در معاملات امروز شده است. قیمت نفت در هفته گذشته ۷ درصد کاهش یافته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت در دریای شمال با یک دلار و ۳۹ سنت معادل ۱.۸۷ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۶ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۰۵ درصد کاهش به ۶۹.۲۲ دلار با ۱.۴۵ دلار معامله شد.
نفت خام برنت هفته گذشته بیش از ۷ درصد و نفت خام آمریکا حدود ۸ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش هفتگی قیمت خود را از ۲ سپتامبر تجربه کرد، زمانی که اوپک و آژانس بین المللی انرژی پیش بینی های خود را برای تقاضای جهانی نفت در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ کاهش دادند.
اقتصاد چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان، در سه ماهه سوم سال جاری با کندترین سرعت خود از اوایل سال ۲۰۲۳ رشد کرد، اما مصرف و تولید صنعتی فراتر از پیش‌بینی‌ها بود.

تولید پالایشگاه ها در چین برای ششمین ماه متوالی کاهش یافت زیرا حاشیه سود پایین و مصرف سوخت پایین باعث محدودیت در پردازش شد.
برخی از تحلیلگران عوامل بسیاری از جمله اقتصاد ضعیف و تغییر به سمت خودروهای الکتریکی را در کاهش تقاضا در چین موثر می دانند. فروش خودروهای برقی در این کشور در ماه اوت ۴۲ درصد افزایش یافت و به بیش از یک میلیون خودرو رسید.
در همین حال، بانک مرکزی چین طبق برنامه جدید خود، ۸۰۰ میلیارد یوان معادل ۱۱۲.۳۸ میلیارد دلار را از طریق ابزارهای سیاست پولی جدید وارد بازار سهام خواهد کرد.
رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت فرصتی برای رژیم صهیونیستی و ایران برای پایان دادن به درگیری در خاورمیانه وجود دارد.
از سوی دیگر در پی شهادت یحیی سنور رهبر حماس، حزب الله لبنان اعلام کرد که درگیری با رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شده و در حال تشدید است.
تولید نفت در آمریکا به رکورد جدیدی رسید. بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید این کشور در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۱۳.۵ میلیون بشکه در روز رسید. رکورد قبلی ۱۳.۴ میلیون بشکه در روز دو ماه پیش بود.
این آژانس همچنین گفت که ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات گازی ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافته است.
خرده فروشی ایالات متحده در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت و ۹۲ درصد احتمال دارد که سرمایه گذاران نرخ بهره را در نشست نوامبر کاهش دهند.
انتهای پیام/۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا