اخبار اقتصاد ایران

ابزارها چه تأثیری روی ظرافت در کار و اجرای اصولی آن دارند؟

دریل مغناطیسی و سایر ابزارهای صنعتی نقش بسیار مهمی در اجرای اصولی و ظریف یک کار صنعتی دارند. بدون آنها هیچ کاری انجام نمی شود. اما آیا استفاده از باکیفیت ترین نوع این ابزار در ظرافت و کیفیت کار نهایی تاثیر دارد؟ یا این موضوع تاثیری ندارد و فقط وجود ابزار با هر کیفیتی کافی است؟

آشنایی با مته مغناطیسی

در کارهای صنعتی و حفاری از انواع مته ها استفاده می شود. دریل مغناطیسی یکی از بهترین انواع مته است که در سوراخکاری قطعات فلزی کاربرد دارد و امروزه بسیار محبوب شده است. دلیل محبوبیت این دریل سهولت استفاده و کمک به انجام کارهای اساسی و سریعتر است. نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک این دریل دارای آهنربای الکتریکی و نوع هیدرولیک دارای آهنربای دائمی می باشد. این آهنربا بر روی قطعه فلزی ثابت می شود و باعث می شود تکان دادن دست و تکان دادن دستگاه اختلالی در روند کار ایجاد نکند و با دقت و کیفیت بالایی سوراخ ایجاد کند.

مته مغناطیسی در اجرای اصل کار مهم است. زیرا قابلیت چرخش در تمامی جهات افقی و عمودی را دارد و بر روی تمامی سطوح حتی سطوح زیر آب و سایر سطوحی که دسترسی به آنها مشکل است قابل استفاده است.

دریل مغناطیسی قدرتمند و باکیفیت علاوه بر قیمت مناسب و اقتصادی خود، برش ها و سوراخ های فوق العاده دقیق و تمیزی را بر روی انواع سطوح و مواد ایجاد می کند و نیازی به اعمال فشار اضافی ندارد و اپراتور را خسته نمی کند. کار جلوگیری می کند همچنین مجهز به مکانیزم های ایمنی بالا برای جلوگیری از آسیب به سطح و همچنین کاربر است و با داشتن سیستم خنک کننده از گرمای بیش از حد و آسیب جلوگیری می کند.

مته مغناطیسی مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال حداقل ضایعات را تولید می کند و این باعث افزایش کیفیت کار و دقت اپراتور می شود. سرعت حفاری در این دریل ۴ تا ۶ برابر بیشتر از سایر مته ها می باشد. همچنین این دریل از قطعات بسیار ایمن و باکیفیت ساخته شده است و هیچ خطری برای اپراتوری که با آن کار می کند نخواهد داشت.

آشنایی با مته آهنربا

دریل مغناطیسی نوع خاصی از مته است که در انواع مختلفی تولید می شود و به یقین می توان گفت که اجرای باکیفیت و اصولی کار نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. برای درک بهتر این نقش، بهتر است ابتدا با انواع مته های مته های مغناطیسی آشنا شوید.

  • مته دوار فولادی: این نوع مته دندانه های مربعی دارد و با الماس ساخته می شود. برای استفاده در صنایعی که با سطوح فولادی سروکار دارند مناسب است و بسته به ضخامت فولاد می توان سرعت مته را تنظیم کرد.
  • مته آهنی: ممکن است به نظر برسد که یک قطعه آهنی با مقاومت زیادش با هیچ ابزاری قابل برش و سوراخ کردن نیست. اما جالب است بدانید که مته دوار ساخته شده با فولاد مخصوص این کار تولید شده است و می تواند دقیق ترین سوراخ ها را با سرعت چرخش کم در آهن ایجاد کند.
  • مته چرخشیF: برای سطوح ام دی اف این نوع مته مناسب ترین است و با دندانه های اره تیز با سرعت و دقت بالا با کیفیت ترین سوراخ ها را در ورق های M ایجاد می کند.
  • مته دوار سرامیکی: برای انجام کارهای نصبی مانند لوله کشی و کابل کشی نیاز به ایجاد سوراخ در سطوح سرامیکی داریم. استفاده از مته مناسب برای این سطوح بسیار مهم است. زیرا مته بی کیفیت می تواند باعث ترک خوردن و شکستن سرامیک ها شود. دریل روتاری سرامیکی دارای روکش الماسی بوده و با دندانه های ریز و ریز سوراخ های دقیقی در سرامیک ایجاد می کند و آسیبی به آن وارد نمی کند.
  • مته چرخشی چوب: استفاده از ابزارهای مرغوب در کار با قطعات چوبی بسیار مهم است. یک مته آهسته و بی کیفیت می تواند سوراخ های بسیار بی کیفیت و پر از عیب را در چوب ایجاد کند. مته چوب، با دندانه بسیار تیز و اره ای و با سرعت بالا، سوراخ های عمیقی در سطح چوب ایجاد می کند.

اهمیت مته چرخشی در ظرافت کار

همانطور که مشاهده می کنید برای هر نوع و سطح خاص، نوع متفاوتی از مته چرخشی تولید شده است. دریل چرخشی مزایای زیادی دارد و یکی از آنها ایجاد سوراخ های کاملا گرد و یکنواخت با سرعت بسیار بالا و جلوگیری از آسیب به سطح مورد نظر است. این دو مزیت باعث می شود که تمامی کارهای صنعتی به صورت اصولی و باکیفیت انجام شود و نتیجه نهایی کار بسیار باکیفیت باشد. همچنین برای به دست آوردن نتیجه ایده آل، بهتر است در خرید مته چرخشی دقت کافی را داشته باشید و نوع مناسب سطح مورد نظر را خریداری کنید.

برای خرید دریل چرخشی مناسب برای خود بهتر است با یک فروشنده و یک متخصص مشورت کنید. یک فرد متخصص شما را در این زمینه راهنمایی می کند که کدام نوع و نوع مته برای شما مناسب است و کیفیت بهتری را در اختیار شما قرار می دهد.

برش لوله و ورق

آشنایی با دستگاه برش لوله و ورق

برش لوله و ورق یکی دیگر از دستگاه های صنعتی است که نقش بسیار حیاتی در آماده سازی قطعات برای جوشکاری دارد. این دستگاه سطوح جوش را صاف می کند و ناهمواری آنها را از بین می برد و لبه ورق ها و لوله ها را به درستی زاویه دار و آماده جوش می کند. استفاده از پخ مرغوب مانند سایر ابزارها در انجام صحیح فرآیندهای صنعتی نقش بسزایی دارد و از بروز مشکل در جوشکاری و تقویت اتصالات جلوگیری می کند. کاترها انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال پخ دستی وسیله ای سبک و قابل حمل مناسب برای فضاهای کوچک با دسترسی سخت است و ورق ها و لوله های فلزی را برای جوشکاری تبدیل و آماده می کند.

پخ اتوماتیک دستگاهی پیشرفته و ویژه برای فلزکاری است و عملیات پخ زدن را با سرعت و دقت بالایی انجام می دهد و ضریب خطای بسیار پایینی دارد و نیازی به دخالت مستقیم اپراتور در حین کار ندارد.

دستگاه پخ زنی مرغوب علاوه بر داشتن سرعت و کارایی بالا باعث افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها می شود و به ورق ها و لوله ها آسیب نمی رساند و کار را با بالاترین کیفیت ممکن انجام می دهد. خرید دستگاه پخ باکیفیت که علاوه بر کارایی و کیفیت بالا، آسیبی به قطعات صنعتی شما وارد نکند و تمامی فرآیندهای پیش جوشکاری را با دقت زیادی انجام دهد بسیار مهم است.

مته مغناطیسی

خلاصه

در این مقاله به معرفی برخی از مهم ترین دستگاه های صنعتی مانند مته مغناطیسی و نقش آنها در اجرای اصولی و باکیفیت یک اثر. با بررسی این نکات دریافتیم که استفاده از ابزار مناسب و باکیفیت تاثیر حیاتی و قابل توجهی بر عملکرد اساسی فرآیندهای صنعتی دارد و علاوه بر افزایش سرعت و کاهش درصد خطاها و مشکلات، از اپراتور جلوگیری می کند. و خستگی کارکنان را به شدت افزایش می دهد و کارایی را افزایش می دهد. می دهد اگر در یافتن و خرید ابزار با کیفیت مشکل دارید و سردرگم هستید، می توانید با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا