بانک و بیمه

ماموریت ما اصلاح رویه‌های نادرست است

به گزارش افق میهن بیمه مرکزی، پرویز خوشکلام خسروشاهی وی در نشست همفکری با مدیران عامل صنعت بیمه افزود: نظارت هوشمند یک نیاز بدیهی است اما بدون تهیه گزارش مالی ماهانه و تجهیز شرکت های بیمه و بیمه مرکزی به فناوری های روز این خواسته محقق نمی شود.

رئیس کل بیمه مرکزی بر حمایت نهادهای نظارتی از شرکت های بیمه در حوزه های مختلف در رفع موانع موجود تاکید کرد و افزود: شرکت های بیمه نباید مسئولیت خود را به حوزه وصول خسارت، آموزش نیروی انسانی و جمع آوری ارزیابی داده های ریسک سوق دهند. و مانند آن به مقام ناظر و متقاضیان تاسیس شرکت بیمه باید قبل از شروع فعالیت، الزامات خود به ویژه آموزش و تربیت نیروی انسانی لازم و داده های مورد نیاز برای ارزیابی ریسک را در نظر بگیرند.

خوشکلام خسروشاهی بیمه نامه ها را نوید صنعت بیمه عنوان کرد و افزود: حق بیمه باید به طور کامل و به موقع از بیمه شدگان دریافت و در بخش های مولد و سودآور سرمایه گذاری شود تا صنعت بیمه به رونق خود ادامه دهد و به وعده های خود عمل کند. به موقع اقدام کنید

رئیس کل بیمه مرکزی موضوع افزایش ضریب نفوذ بیمه را موضوعی فرعی خواند و تصریح کرد: جذب و اخذ حق بیمه متناسب با ریسک پذیرفته شده باید در دستور کار شرکت ها قرار گیرد چرا که مدیریت ریسک شرکت ها یکی از مهمترین موارد است. عناصر رونق مالی در صنعت

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: با رصد مستمر انواع ریسک ها به ویژه ریسک نقدینگی در شرکت های بیمه می توان به هدف کاهش و رفع اختلافات دست یافت.

وی بر لزوم توجیه اقتصادی، فنی و مالی تمامی فعالیت های بیمه ای به ویژه طرح هایی که در قالب تبلیغات خیابانی یا رسانه ای ارائه می شود تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، مدیران شرکت های بیمه به موضوعاتی چون حل عدم تعادل نقدینگی، لزوم تحلیل صورت های مالی شش ماهه اول سال ۱۴۰۳، لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه های مختلف مالی و … پرداختند. انتقال دانش روز، مسائل مربوط به پرداخت زیان تسعیراتی، نحوه پرداخت حق بیمه، در خصوص ساماندهی پرداخت خسارات به اتباع، چالش های معافیت مالیاتی در بخش بیمه عمر و توسعه نظرات خود را بیان کردند. بازار بیمه و اهمیت تحقیقات آینده در صنعت بیمه

دبیرکل سندیکای بیمه گران در این جلسه انتخاب خسروشاهی به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی را نشانه بارز تخصص وزیر اقتصاد و دارایی دانست و راهکارهایی برای تقویت حوزه آموزش فنی در شرایط تحریم ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا