اخبار اقتصاد ایران

۴۰ درصد از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان امسال اجرا می‌شود

روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور اطلاعیه ای تنظیم ضوابط و مراحل لازم برای اجرای قانون تناسب حقوق بازنشستگان و صدور احکام جدید و پرداخت مطالبات به زودی را ابلاغ کرد.

افق میهن، در اطلاعیه روابط عمومی امور بین الملل و مدیریت دانش سازمان برنامه و بودجه کشور آمده است: با توجه به اهمیت بالای معیشت بازنشستگان عزیز و اولویت اجرای قانون. درباره تناسب حقوق بازنشستگان برای دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور احکام و پرداخت مطالبات مستمری بگیران به زودی اجرای این قانون را تسریع خواهد کرد.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور آمده است: در راستای اجرای قانون فوق الذکر ابتدا با وضع ضوابط و رویه های لازم و تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای قانون. امسال ۴۰ درصد تناسب حقوق بازنشستگان با کارگران خواهد بود ثانیاً با پیش بینی منابع مالی لازم در لایحه بودجه ۱۴۰۴ برای اجرای فاز دوم تناسب به میزان ۳۰ درصد دیگر. بخشی از مراحل قانونی طی شده است ثالثاً با صدور احکام جدید از سوی صندوق های بازنشستگی، به زودی پرداخت مطالبات آغاز می شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اگرچه اجرای قانون تناسب حقوق بازنشستگان مسیر آسانی نیست و با عوارض قانونی و فنی مواجه بوده است، اما دولت چهاردهم تمام تلاش خود را در تعامل با سایر مراجع کشور به کار گرفت. ایجاد سرعت قابل توجهی در اجرای قانون و پاسخگویی مناسب به انتظارات بحق بازنشستگان.

مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه از آغاز صدور احکام جدید حقوقی بازنشستگان در صندوق های بازنشستگی در اسرع وقت خبر داد و گفت: انتظار می رود با توجه به تامین منابع مورد نیاز و طراحی عملیات مورد نیاز سازوکارها، به زودی و پس از صدور احکام جدید در دستگاه های اجرایی، پرداخت مستمری بازنشستگان براساس احکام جدید انجام شود.

روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان این اطلاعیه از صبر و همراهی بازنشستگان عزیز در اجرای قانون تناسب حقوق بازنشستگان قدردانی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا