ترندهای روز

درگذشت لیام پین؛ از درخشش در «وان دایرکشن» تا دشواری کنار آمدن با شهرت در نوجوانی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

لیام جیمز پین، عضو سابق گروه وان دایرکشن، در سن ۳۱ سالگی بر اثر سقوط از طبقه سوم هتلی در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، درگذشت.

پلیس آرژانتین در بیانیه ای اعلام کرد که پس از تماس اضطراری «در مورد مردی متجاوز که احتمالاً تحت تأثیر مواد مخدر و الکل بوده است» افسران را به هتل اعزام کرده است.

افسری که مسئولیت رسیدگی به این موضوع را بر عهده داشت گفت که پس از رسیدن به محل، صدای بلندی را در حیاط هتل شنیده است. پلیس گفت جسد هم اکنون به سردخانه منتقل شده است.

لیام پین پیش از این در کنسرت نیام هوران، هم گروه وان دایرکشن خود در آرژانتین شرکت کرده بود.

او به همراه هری استایلز، لوئیس تامسون، نایل هوران و زین ملک عضو این گروه محبوب بود.

لیام پین در ۲۹ آگوست ۱۹۹۳ در ولورهمپتون انگلستان به دنیا آمد.

او فعالیت خود را در عرصه موسیقی از سال ۱۳۸۷ و زمانی که تنها ۱۴ سال داشت آغاز کرد و در برنامه استعدادیابی «ایکس فاکتور» شرکت کرد اما موفق نشد. داوران به او گفته بودند که برود و دو سال بعد پس از اتمام مدرسه برگردد.

لیام این کار را انجام داد و در سال ۲۰۱۰ بار دیگر در این برنامه اجرا کرد که با استقبال زیادی روبرو شد.

مرگ لیام پین; از درخشش در One Direction تا تلاش برای کنار آمدن با شهرت در نوجوانیلیام (وسط) عضو برنامه One Direction در X Factor (2010) شد.

وی سپس به پیشنهاد داوران به عنوان عضوی از گروه موسیقی «وان دایرکشن» در همین برنامه حضور یافت و این گروه در نهایت به مرحله نهایی این برنامه راه یافت و سوم شد.

در این گروه در کنار هری استایلز، لوئیس تاملینسون، نایل هوران و زین مالک، لیام به شهرت جهانی رسید و محبوبیت زیادی به دست آورد.

زمانی که تک آهنگ این گروه به نام «آنچه که تو را زیبا کاراده» یک سال بعد (۲۰۱۱) منتشر شد، در صدر آهنگ های سال قرار گرفت و تا چهار سال پس از آن یکی از چهار آهنگ برتر سال بود. این یکی از آهنگ های آلبوم «تمام شب بیدار» این گروه بود.

دومین آلبوم این گروه با نام «مرا به خانه ببر» در سال ۱۳۹۱ منتشر شد.

فعالیت این گروه چندین سال دیگر ادامه یافت و جوایز و موفقیت های بسیاری را کسب کرد. اما در سال ۲۰۱۶ اعضای آن از جمله لیام پین به طور مستقل به کار خود ادامه دادند و “وان دایرکشن” از هم پاشید.

مشکل در کنار آمدن با شهرت

مرگ لیام پین; از درخشش در One Direction تا تلاش برای کنار آمدن با شهرت در نوجوانی

اما کنار آمدن با شهرت ناگهانی برای لیام سخت بود. او در مصاحبه ای با رادیو بی بی سی در سال ۲۰۲۰ گفت: “گاهی اوقات لذت بردن از زندگی در آن شرایط سخت بود که فشار زیادی از هر طرف وجود داشت.”

اما او اضافه کرد که یک سال بعد یاد گرفت چگونه آرام بگیرد.

او همچنین در مصاحبه ای با بی بی سی در سال ۲۰۱۹ گفت که شهرت برای او غافلگیرکننده و “گیج کننده” است و کنار آمدن با آن دشوار است.

اما حرفه او به عنوان خواننده انفرادی چندان موفق نبود.

تک آهنگ “Teardrops” که در ماه مارس سال جاری منتشر شد، نتوانست وارد جدول شود.

همچنین گزارش شد که انتشار آلبوم دوم و مستندی از زندگی او نیز به تاخیر افتاده است.

یک زندگی خصوصی پر پیچ و خم

مرگ لیام پین; از درخشش در One Direction تا تلاش برای کنار آمدن با شهرت در نوجوانیلیام و شریل

وقتی لیام ۱۴ ساله برای اولین بار در برنامه «ایکس فاکتور» شرکت کرد، در میانه اجرا با اشاره چشمانش به «چریل» ابراز علاقه کرد. هشت سال پس از این اتفاق، این دو نفر وارد رابطه عاشقانه شدند و در سال ۱۳۹۶ پسرشان «بار» به دنیا آمد. اما آنها در سال ۲۰۱۸ از هم جدا شدند.

او در سال ۲۰۲۰ با مایا هنری که یک مدل است نامزد کرد، اما مدت کوتاهی پس از آن که آنها اعلام کردند نامزدی آنها لغو شده است. در اوایل این ماه، مایا هنری از لیام پین در شبکه های اجتماعی به دلیل ارسال “پیام های اسپم” شکایت کرد.

از سال ۲۰۲۲ با کیث کاسید، اینفلوئنسر آمریکایی وارد رابطه شد که تا پایان عمرش ادامه داشت.

گفته می شود که لیام نیز از بیماری کلیوی رنج می برد و به همین دلیل در سال ۲۰۲۳ دو بار به بیمارستان رفت.

او همچنین به مشروبات الکلی روی آورد و یک بار در ویدئویی در شبکه های اجتماعی گفت که در حال تلاش برای ترک است.

مرگ ناگهانی

مرگ لیام پین; از درخشش در One Direction تا تلاش برای کنار آمدن با شهرت در نوجوانیوقتی خبر مرگ او منتشر شد، هوادارانش در بیرون هتل محل اقامت او تجمع کردند

به گفته پلیس آرژانتین، لیام پین دو روز پیش از طبقه سوم هتلی در بوینس آیرس سقوط کرد.

تاکنون جزئیاتی از علت سقوط وی از اتاق هتل منتشر نشده است. رسانه های محلی به نقل از خدمات فوریت های پزشکی در آرژانتین گزارش دادند که لیام پین به دلیل “جراحات شدید” درگذشت و کالبد شکافی برای تعیین علت مرگ وی انجام خواهد شد.

لیام پین در اوایل این ماه در کنسرت نیام هوران، هم گروه سابقش در وان دایرکشن در آرژانتین شرکت کرد و در شبکه های اجتماعی پست کرد که در این سفر “وقت بسیار خوبی را سپری می کند”.

هنگامی که خبر مرگ او منتشر شد، هوادارانش در بیرون هتل محل اقامت او تجمع کردند و پلیس راه را مسدود کرد. برخی از هواداران او نیز به یاد او شمع روشن کردند.

اعضای سابق گروه «وان دایرکشن» و دیگر چهره های سرشناس در شبکه های اجتماعی به این اتفاق واکنش نشان داده و تسلیت و تسلیت گفته اند.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا