اخبار بورس

وزرای اصلی دولت چهاردهم با ادبیات بازار سرمایه آشنا هستند

کارشناس بازار سرمایه:

مدیرعامل صبادگران سورنا گفت: به کابینه دولت چهاردهم خوشبین هستیم. این کابینه دارای چند وزیر کلیدی است که رابطه معقولی با بازار سرمایه دارند

ساسان الله قلی مدیرعامل سبد سورنا در گفتگو با افق میهنوی در خصوص پیش بینی وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال اظهار کرد: به نظر من بازار سرمایه در فاز پیچیده ای قرار دارد، اما فرض می کنیم که اتفاقات سیاسی به داخل کشور منتقل نشود. اهمیت کشور ما اسرائیل به اندازه کافی جنگ و کسری بودجه دارد. من احساس می‌کنم رسانه‌ها تأثیر بیشتری بر بازار سرمایه دارند.

وی افزود: دلیل دیگر این است که بازار برای بازگرداندن امید به بازار سرمایه نیازمند تکانه های متعددی است. به کابینه دولت چهاردهم خوشبین هستیم. این کابینه دارای چند وزیر کلیدی است که رابطه معقولی با بازار سرمایه دارند. مثلا وزیر صلح در شرکت های دولتی کار کرده است، وزیر نیرو در گذشته مدیرعامل مپنا بوده است. بنابراین، چندین وزیر کلیدی دولت تجربه کار در فضای بازار سرمایه را دارند. ما این را به فال نیک می گیریم. این ویرایش همچنین نشان می‌دهد که اگر برخی از عدم قطعیت‌ها و ریسک‌های سیستماتیک در جلسات هیئت حاکمه کاهش یابد، می‌توان امیدوار بود که تصمیم‌گیرندگان با ادبیات بازار سرمایه آشنا باشند. اتفاقی که در دولت قبل افتاد کمی ضعیف بود.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین ادامه داد: نیم دلار در حال رشد است و فاصله با دلار آزاد کمتر می شود. پس نظر وزیر امور اقتصادی که این بازار را در دست دارد خوب است. تلاش وزیر اقتصاد برای کاهش قیمت گذاری دستوری و نرخ سود بانکی. این سیگنال صحیح است. اتفاقاً این نقشه راه بازار سرمایه ماست. نمی توان انتظار داشت که همه مشکلات در یک یا دو روز حل شود، اما می توان امیدوار بود که در سه چهار سال آینده تحولات بهتری بر بازار سرمایه حاکم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا