اقتصاد جهان

اذعان بانک جهانی به غلبه روسیه بر تحریم ها

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، بانک جهانی پیش بینی رشد اقتصادی روسیه را به میزان قابل توجهی افزایش داده و پیش بینی می کند تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری علیرغم تشدید تحریم های ضدروسی، رشد ۳.۲ درصدی داشته باشد. .

این مقدار نسبت به پیش بینی قبلی ۲.۹ درصد افزایش داشته است. علاوه بر این، پیش‌بینی رشد اقتصادی روسیه برای سال ۲۰۲۵، ۱.۶ درصد است، از پیش‌بینی ۱.۴ درصدی در ژوئن. پیش بینی برای سال ۲۰۲۶ بدون تغییر در ۱.۱ درصد باقی می ماند.

در گزارش منتشر شده توسط بانک جهانی آمده است: رشد اقتصادی (روسیه) بسیار بالاتر از پتانسیل خود است و این به دلیل روحیه مثبت مصرف کنندگان، افزایش درآمد واقعی و افزایش قابل توجه بودجه دولتی از جمله در بخش دفاعی و زیرساختی است. بخش ها

با این حال انتظار می رود رشد اقتصادی این کشور در سال جاری کمتر از ۳.۶ درصد ثبت شده در سال ۲۰۲۳ باشد.

بر اساس این گزارش، این امر به دلیل سیاست‌های پولی سخت‌تر و افزایش محدودیت‌ها بر ظرفیت تولید و منابع نیروی کار است.

در ماه جولای، بانک جهانی در رتبه بندی سالانه درآمد ملی کشورها اعلام کرد که رشد اقتصادی روسیه بر تحریم های غرب غلبه کرده است.

بسیاری از تحلیلگران این عملکرد قوی را به تغییر تجارت روسیه به سمت شرق و سیاست های اقتصادی اعمال شده برای جبران تأثیر تحریم ها نسبت می دهند.

بر اساس رتبه بندی درآمد ملی سالانه کشورها، بانک جهانی اعلام کرد که روسیه از «بالا متوسط» به «بالا» ارتقا یافته است.

پیش از این، صندوق بین المللی پول (IMF) نیز پیش بینی کرده بود که اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۴ سریعتر از همه کشورهای توسعه یافته رشد خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا