اخبار بورس

حمایت‌های میلیارد دلاری ایلان ماسک از کمپین تبلیغاتی ترامپ کافی خواهد بود؟

دروغ و کمبود نیرو؛

کمیته اقدام سیاسی با حمایت ایلان ماسک میلیاردر برای کمک به انتخاب مجدد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، برای دستیابی به اهداف مبارزات انتخاباتی خود در ایالت های کلیدی مانند ویسکانسین و نوادا تلاش می کند.

گزارش کردن اخبار بورس به نقل از رویترز؛ کمیته اقدام سیاسی با حمایت ایلان ماسک میلیاردر برای کمک به انتخاب مجدد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، برای دستیابی به اهداف مبارزات انتخاباتی خود در ایالت های کلیدی مانند ویسکانسین و نوادا تلاش می کند. همچنین در حال بررسی ادعاهایی است مبنی بر اینکه برخی از اعضای تیم کمپین در مورد تعداد رای دهندگانی که با آنها تماس گرفته اند دروغ گفته اند.

مشکلات در ایالت‌های نوسانی مانند ویسکانسین و نوادا ظاهر شده‌اند، زیرا گروه America PAC تلاش می‌کند رای‌دهندگان را در دو هفته آخر قبل از انتخابات ۵ نوامبر جلب کند. چهار نفر درگیر در این عملیات به رویترز گفتند که مدیران به اعضای تیم کمپین هشدار داده اند که به اهداف خود دست نمی یابند و باید تعداد رای دهندگانی را که با آنها تماس می گیرند افزایش دهند.

آلیسیا مک میلان، یکی از اعضای تیم مبارزات انتخاباتی ویسکانسین، گفت که سازمان دهندگان محلی به اعضای تیم اطلاع دادند که به اهداف روزانه خود نرسیده اند و در مسیر دستیابی به هدف نهایی یعنی رسیدن به ۴۵۰۰۰۰ رأی دهنده تا روز انتخابات هستند. در یک جلسه تیم تبلیغاتی که توسط مک میلان ضبط شد و توسط رویترز بررسی شد، یکی از مدیران ارشد به این کاستی ها اشاره کرد.

او در نشستی در ۸ اکتبر گفت: «نه با شرایطی که الان داریم به ۴۵۰ هزار نفر نمی رسیم. مشخص نیست تا کنون چند تیم از ویسکانسین بازدید کرده اند.

مک میلان، که برای دو پیمانکار محلی استخدام شده توسط America PAC کار می کرد، گفت که تصمیم گرفت صحبت کند زیرا می ترسید که دستیابی به این اهداف منجر به شکست ترامپ شود. او به رویترز گفت: «عدم رسیدگی به موقع به این موضوع می‌تواند منجر به اتلاف وقت و هزینه شود و پیروزی پرزیدنت ترامپ را به خطر بیندازد. مک میلان گفت که پس از اختلاف دستمزد توسط یک پیمانکار اخراج شد اما مدت کوتاهی بعد توسط پیمانکار دیگری استخدام شد.

یک مدیر کمپین در آریزونا گفت که رهبران محلی هشدارهای مشابهی صادر کرده اند. سه نفر دیگر که با این عملیات آشنا بودند به رویترز گفتند که کریس یانگ، مشاور ماسک و فعال سیاسی قدیمی جمهوری خواه، اخیراً به نوادا سفر کرده است تا بررسی کند که آیا برخی از کارمندان پیمانکاری تعداد تماس های تبلیغاتی را اشتباه اعلام کرده اند یا خیر. شخص دیگری که در این مورد مطلع شد گفت که آمریکا PAC دیگر نیروی انسانی کافی برای انجام تحقیقات در برخی ایالت ها ندارد.

یکی از افراد نزدیک به عملیات America PAC گفت که گزارش مک میلان در مورد ویسکانسین نادرست است و این گروه به اهداف خود دست خواهد یافت. این شخص اضافه کرد که سرپرستان ارشد به طور مرتب از دفاتر محلی برای بررسی عملکرد بازدید می کنند. یانگ به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

تلاش‌های PAC آمریکا عمدتاً بر ملاقات‌های رو در رو با “رای دهندگان با احتمال کم” متمرکز است. یعنی افرادی که از ترامپ حمایت می کنند اما در نهایت رای نمی آورند. این فعالیت‌ها عمدتاً در ایالت‌های نوسانی انجام می‌شوند، جایی که هر تغییر کوچکی در مشارکت رای‌دهندگان می‌تواند منجر به پیروزی ترامپ یا کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها شود. انتخاباتی که طبق نظرسنجی ها همچنان به نتیجه بسیار نزدیک است.

طبق داده‌های فدرال، ماسک، که مجله فوربس می‌گوید ثروتمندترین فرد جهان است، تاکنون حداقل ۷۵ میلیون دلار به America PAC کمک کرده است و این گروه را به بخش مهمی از تلاش ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید تبدیل کرده است. این کارآفرین که در پروژه فضایی تسلا و اسپیس ایکس مشارکت دارد، به طور فزاینده ای از اهداف جمهوری خواهان حمایت می کند. امسال، ماسک به یکی از حامیان سرسخت ترامپ تبدیل شده است و ترامپ گفته است که در صورت پیروزی، او را به عنوان رئیس کمیسیون بهره وری دولت منصوب خواهد کرد.

ماسک به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ نیز از اظهار نظر خودداری کرد.
علیرغم هجوم پول، برخی از فعالیت های مبارزاتی آمریکا PAC با مشکل مواجه شده است. به گفته افراد آشنا، این گروه مانند بسیاری از سازمان‌های کمپین، پیمانکارانی را برای اجرای فعالیت‌های مردمی خود استخدام می‌کند و برای ملاقات با رای‌دهندگان به کارمندان ساعتی متکی است.

سه نفر از اعضای تیم تبلیغاتی که نخواستند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند که کار آنها ارزش دستمزدی را ندارد که برای برخی از پیمانکاران از ۲۰ دلار در ساعت شروع می شود. آنها افزودند که در برخی موارد، اعضای تیم کمپین مجبور بودند مسافت های طولانی را تا مناطق دورافتاده طی کنند و هزینه بنزین به آنها بازپرداخت نمی شد.

در نوادا، هنوز مشخص نیست که تحقیقات یانگ کامل شده است، نتایج در دسترس است یا اینکه آیا برنامه‌های مبارزات انتخاباتی America PAC تغییر کرده است. پیام‌های متنی بررسی‌شده توسط رویترز نشان می‌دهد که مدیران یک پیمانکار نوادا، Lone Mountain Strategies، برخی از اعضای تیم تبلیغاتی را که از برنامه‌های تلفن همراه برای پنهان کردن مکان خود استفاده می‌کردند و در مورد تعداد درهایی که به آن‌ها زدند دروغ می‌گفتند، اخراج کردند. شما نگران هستید.

در یکی از این پیامک ها آمده است: «حسابرسان ما به طور مداوم تقلب را کشف می کنند. “امروز ما دو نفر را اخراج کردیم و حسابرسان در حال بازدید از خانه ها برای بررسی لیست هستند.”

Lone Mountain Strategies به ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی که به دنبال نظر بودند پاسخ نداد.

America PAC اخیراً وب سایت خود را به روز کرده و به طور برجسته آگهی استخدام اعضای تیم را منتشر کرده است. در آگهی می‌گوید: «دستمزدها از ۳۰ دلار در ساعت شروع می‌شود، با پاداش برای عملکرد خوب».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا