بانک و بیمه

شکسته شدن رکورد ۲۷۰۰ دلاری طلا| تاثیر ترور السنوار روی قیمت طلا چه خواهد بود؟

بازار؛ گروه بین المللی: با توجه به افزایش بی ثباتی اقتصاد جهانی و افزایش تنش ها در خاورمیانه، قیمت طلا در بازارهای جهانی به روند صعودی خود ادامه داده و این فلز گرانبها را به بهترین ابزار سرمایه گذاری در جهان امروز تبدیل کرده است. نگاهی به نمودار قیمت طلا در چند ماه گذشته به وضوح نشان می دهد که روند رشد قیمت کاملا اشباع شده است. ثبت طبقات و سقف های بالاتر در نمودار قیمت نیز موید روند واضح قیمت طلا در بازار است.

در حال حاضر، اندیکاتور RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد. بنابراین، ما به معامله گران توصیه می کنیم در شرایط فعلی از باز کردن موقعیت خرید اکیدا خودداری کنند.

با این حال، روز جمعه، قیمت طلا در واکنش به ترور یحیی السنوار، رهبر حماس، توانست مقاومت تاریخی ۲۷۰۰ دلاری خود را بشکند و در زمان نگارش این مقاله در صبح شنبه، قیمت هر اونس طلا در آمریکا بود. قیمت بازار جهانی ۲۷۲۱ دلار آمریکا است. انتشار اخباری مبنی بر ادامه احتمالی روند کاهش نرخ سود بانکی در آمریکا نیز به افزایش قیمت طلا کمک کرد.

پس از مقاومت کلیدی روانی در ۲۷۰۰ دلار، طلا نیز توانست مقاومت بعدی خود را در ۲۷۱۴ دلار بشکند و پیش بینی قیمت ممکن است به مقاومت کلیدی بعدی در ۱۷۵۰ دلار برسد. در مورد سایر شرایطی که بر تحلیل تکنیکال طلا حاکم است، باید گفت که اندیکاتور RSI در حال حاضر در محدوده اشباع خرید قرار دارد و بنابراین توصیه می کنیم معامله گران در شرایط فعلی از باز کردن پوزیشن های خرید اکیدا خودداری کنند. شایان ذکر است که شرایط کنونی خاورمیانه و سیاست های پولی فدرال رزرو نقش بسزایی در شرایط فعلی بازار طلا داشته است و حباب قیمتی هم در سطح جهانی و هم در بازار داخلی بسیار بالاست بازار طلا در حال افزایش است نقاط حمایتی فعلی قیمت طلا که بهترین موقعیت خرید محسوب می شوند، در ۲۷۰۰ دلار (سطح کلیدی) و ۲۶۸۵ دلار (بالاترین قیمت سپتامبر) هستند که به احتمال زیاد قیمت را به این نقاط اصلاح می کند.

تحلیل بنیادی قیمت طلا

علاوه بر فدرال رزرو، بسیاری از بانک های مرکزی در سراسر جهان، از جمله بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی اروپا، به سرعت در حال کاهش نرخ بهره بانکی خود هستند که به نفع طلا خواهد بود. به عنوان مثال، روز پنجشنبه هفته گذشته، بانک مرکزی اروپا تصمیم خود را برای کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانکی به عنوان گام دوم کاهش نرخ بهره در منطقه یورو اعلام کرد.

با این حال، در خاورمیانه شرایط تا حدودی متفاوت و نسبتاً ناشناخته است. اگرچه رهبران آمریکایی و اروپایی مدعی هستند که پس از کشته شدن یحیی سنوار، شرایط آتش بس به میزان قابل توجهی تسهیل شده است، از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان معتقدند که حماس و دیگر گروه های مقاومت به دنبال انتقام از اسرائیل خواهند بود. توجه داشته باشید که از قدیم الایام همواره روند جنگ و صلح یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت طلا بوده است.

اگر با ترور الصنوور آتش جنگ در خاورمیانه دوباره بالا گرفته و شاهد افزایش ابعاد و دامنه حملات اسرائیل و مقاومت متقابل باشیم، باید منتظر ثبت یک رکورد تاریخی جدید در بازار طلا باشیم.

اگر فرضیه غربی ها درست باشد و اظهارات السنوار بتواند روند کاهش تنش در منطقه را تقویت کند، قیمت طلا به این حادثه واکنش منفی نشان داده است و باید منتظر کاهش آن باشیم.

اما اگر آتش جنگ در خاورمیانه با ترور الصنوور دوباره تشدید شود و شاهد افزایش ابعاد و وسعت حملات اسرائیل و مقاومت متقابل باشیم، باید منتظر ثبت یک رکورد تاریخی جدید در بازار طلا باشیم. بنابراین بهتر است خریداران طلا کمی صبر و حوصله داشته باشند و اولاً منتظر بازگشت قیمت طلا به سطوح حمایتی ذکر شده باشند و ثانیاً تا آن زمان میزان و کیفیت واکنش حماس و سایر گروه های مقاومت را بسنجند. به ترور یحیی سنور تا مبنای روند قیمت مشخص شود. پیشنهاد ما این است که حداقل تا بازگشایی بازارهای جهانی در روز دوشنبه صبر کنید و سپس تصمیم بگیرید که طلا بخرید یا بفروشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا