فرهنگ و هنر

راهکارهای انتقال سهام عدالت متوفیان


افق میهن –

سود سهام عدالت امسال به سه مرحله تقسیم شده است. پس از واریز سود فاز اول و دوم در اوایل زمستان و پایان سال گذشته، اکنون سهامداران منتظر دریافت سود فاز سوم هستند. اما به دلیل عدم واریز سود از سوی چهار شرکت، واریز مابقی سود به حساب سهامداران با تاخیر مواجه شده است.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی گفت: واریز مرحله سوم عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ توسط برخی ناشران انجام نشده است به همین دلیل نتوانسته ایم سود سهام عدالت و سود سهام عدالت را واریز کنیم. وراث تا کنون

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در صورت واریز سود مرحله سوم و تسویه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱، سود وراثی که کلیه مراحل واگذاری سهام عدالت متوفی خود را انجام داده اند، به طور کامل واریز می شود، اما باید. لازم به ذکر است یکی از مهم ترین شرایط تودیع آن برای متوفی برای وراث است.

وی می گوید: چون برای هر یک از وراث باید شماره شبا داشته باشیم بنابراین تا زمان باقی مانده وراث می توانند از طریق شعب بانکی منتخب و کارگزاری های منتخب نسبت به واگذاری سهام عدالت متوفی خود اقدام کنند.

نحوه دریافت سود سهام متوفی

در صورتی که وراث مراحل مربوط به انحصار وراثت و انتقال آن به متوفی را طی کرده باشند باید تا مرحله بعدی پرداخت سود سهام عدالت صبر کنند.

سود سهام تنها زمانی به وراث پرداخت می شود که به همه ذینفعان پرداخت شود.

بنابراین ممکن است دریافت منافع برای برخی از وراث به تأخیر بیفتد. وراثی که هنوز سهام عدالت متوفی خود را واگذار نکرده اند، بهتر است در اسرع وقت به سامانه سجام مراجعه و مراحل سجام شدن را آغاز کنند. این فرآیند اکنون رایگان و رایگان است و دلیلی برای تاخیر در انجام آن وجود ندارد.

می توان انتظار داشت که در پاییز و زمستان سال جاری این موضوع مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ واریز می شود و مابقی در سال ۱۴۰۱ به حساب سهامداران واریز می شود.

این روزها افراد زیادی پیگیر زمان واریز آن هستند و از این رو دو تاریخ قطعی واریز آن در سال ۱۴۰۳ را مطرح کرده ایم و در پایان نحوه دریافت سود سهام عدالت متوفی را بررسی می کنیم.

در سال های اخیر در دو مرحله یکی در پاییز و دیگری در اواخر زمستان به حساب دارندگان آن واریز شده است. سال گذشته سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول بوده است. همچنین در سال ۱۴۰۲ برای متوفی پرداخت شد. به افرادی که در زمستان سال گذشته این موضوع را دریافت نکرده بودند، قول شارژ حساب آنها در خرداد ۱۴۰۳ داده شد، در حالی که اعلام شده بود فاز سوم سود سهام عدالت باقی مانده سال ۱۴۰۱ در سال ۱۴۰۱ اعلام شده است. خرداد امسال به نصف واریز شده است مرداد هنوز خبری از سود سهام عدالت نیست.

مدیر پشتیبانی و مدیریت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق شعب کارگزاری و بانک های منتخب همچنان آزاد است.

مژگان صفری مقدم بیان کرد: یکی از وراث سهام عدالت پس از وراثت می تواند به پورتال یکپارچه مشمولان بازار سرمایه «ddn.csdiran.ir» مراجعه و به قسمت امور سهام عدالت متوفی مراجعه و کد ملی و تاریخ تولد را وارد کند. از شخص متوفی ، برای استعلام وضعیت سهام عدالت و سبد سهام متوفی.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل فوق و توزیع اموال متوفی همچنان به صورت رایگان انجام می شود، افزود: یکی از وراث پس از استعلام وضعیت سهام عدالت می تواند به یکی از شعب کارگزاری های منتخب یا «ملی» مراجعه کند. بانک های تجارت، ملت و پارسیان». » مراجعه و ارائه مدارک لازم درج شده در آدرس «www.csdiran.ir/pages?page=miras».

زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت

معاون واگذاری سهام و دارایی سازمان خصوصی سازی گفت: تصمیم گیری در مورد زمان و نحوه سپرده گذاری با شورای عالی بورس است.

وی درباره زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ گفت: سازمان خصوصی سازی موظف است سود شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت را دریافت کند تا سود را جمع آوری و تجمیع و از طریق شرکت سپرده گذار به حساب مشمولان واریز کند.

مدیران قامت همچنین گفتند: بر اساس آخرین اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، سازمان خصوصی سازی با همکاری سازمان بورس اوراق بهادار سود سهام شرکت های سهامی غیر بورسی و با تصمیم شورای عالی بورس و با با هماهنگی سازمان بورس این سود تجمیع و از طریق شرکت توزیع شده است. سپرده برای سهامداران واریز خواهد شد.

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: تصمیم گیری در شورای عالی بورس است.

معاون سازمان خصوصی سازی در خصوص واگذاری سهام به افراد کم درآمد و فاقد سهام عدالت گفت: سازمان خصوصی سازی یک سازمان مجری قانون است و اگر دستور قانونی بیاید و سازوکار اجرایی آن مشخص شود، اجرایی می شود.

وی درباره افراد واجد شرایط دریافت آن گفت: وقتی گفته می شود افراد کم درآمد و البته سه دهک کم درآمد هستند که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند اما امسال اجباری در این زمینه وجود ندارد. قانون بودجه به این افراد سهام عدالت بدهد. اگرچه در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ این یک تکلیف قانونی بود، اما سهامی برای تخصیص به افراد بدون سهام وجود نداشت، بنابراین در عمل اجرا نشد.

قائم مقام سازمان خصوصی سازی درباره اعطای سهام به فرزندان تازه متولد شده نیز گفت: دولت برای تشویق کودکان، واحدهای سرمایه گذاری از صندوق های سرمایه گذاری را به نوزادان اعطا می کند که مربوط به سازمان خصوصی سازی و سهام عدالت نیست و کارهای اجرایی آن انجام می شود. توسط سازمان بورس پیگیری می کند.

قامت در خصوص یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهامدار عدالت که دارای پرینت کارت سهام عدالت و کد ۲۴ رقمی هستند، اما در سامانه سهام عدالت شناخته نمی شوند، گفت: این افراد نیز از بازماندگان سهام عدالت هستند که هر زمان که تکلیف شود. بازماندگان در قانون حل شد، برای این افراد هم تکلیف مشخص می شود.

وی تاکید کرد: در همکاری دولت و دولت محلی در خصوص باقی مانده سهام عدالت باید تعیین تکلیف شود و سازمان خصوصی سازی مجری قانون است، نمی تواند در خصوص اعطای سهام عدالت به باقی مانده راسا تصمیم گیری کند.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا