اخبار اقتصاد ایران

مقصرین اصلی ضعف در تولید و صادرات پشت میزنشین ها هستند

حق شناس با بیان اینکه ظرفیت صادرات گیلان بیش از حد است، افزود: مقصر اصلی ضعف در تولید و صادرات پشت میزها هستند.

افق میهن به مناسبت ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات از ۱۳ صادرکننده نمونه استان با حضور هادی حقسونش استاندار گیلان تجلیل شد.

نماینده عالی دولت در استان عصر امروز (شنبه) در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان بر لزوم استفاده تولید و صنعت از انرژی های نو تاکید کرد و گفت: باید از نشت و هدر رفت انرژی در گیلان جلوگیری شود. .

حق شناس پس از استماع سخنان تعدادی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بخش خصوصی استان گفت: اصلاح بخشنامه های حوزه صادرات برای اجرای آن در گمرک مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه صادرات زیربنای توسعه است، گفت: توسعه و پیشرفت کشور با کمک صادرات محقق می شود.

حق شناس با اشاره به آمیختگی زندگی انسان با صنعت و فناوری افزود: زندگی انسان به طرز عجیبی با فناوری و صنعت امروز گره خورده است و باید خود را با علم امروز تطبیق دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به رشد چشمگیر کشور در بعد صنعتی و اقتصادی، افزود: اقتصاد و صنعت ایران علاوه بر تحریم های ظالمانه از زیربنای محکمی برخوردار است و این مهم به دلیل نیروی انسانی قوی است.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه صادرات با نقطه مطلوب فاصله دارد، گفت: برخی مشکلات مدیریتی و سازمانی داخلی باعث شده صادرات به معنای واقعی خود نرسد.

حقسونش با بیان اینکه مشکلات صادرات و تولید باید مشکل به مشکل حل شود، افزود: حل بسیاری از مشکلات و مشکلات تولید ریشه ملی دارد. که این موضوعات با دسته بندی استان ها در سطح کشور قابل پیگیری است.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات تولید و اشتغال افزود: ابتدا باید مشکلات در مدیریت گیلان حلاجی بررسی شود و در صورت حل نشدن با نگاه ملی پیگیری شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه کمبودها در حوزه تولید و اقتصاد قابل قبول نیست گفت: بخشی از مسائل تولید، اقتصاد و صادرات گیلان باید در داخل استان حل شود.

حق شناس با بیان اینکه ظرفیت صادرات گیلان بیش از حد است، افزود: مقصر اصلی ضعف در تولید و صادرات پشت میزها هستند.

وی با اشاره به نشتی های فراوان در حوزه انرژی افزود: باید از زیان های هدر رفت انرژی در کشور و گیلان جلوگیری کرد.

استاندار گیلان منطقه آزاد انزلی را فرصتی بی نظیر برای واردات انرژی های نو عنوان کرد و گفت: تولید و صنعت باید به سمت مصرف انرژی ها و فناوری های نو برود.

در این جلسه از ۱۳ صادرکننده نمونه گیلان با حضور استاندار تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا