اخبار بورس

اکسیری برای رشد یا نوش دارویی پس از مرگ سهراب؟

پیش بینی تحولات معاملات تا پایان هفته یا چشم انداز بازار سرمایه منفی است؟

نباید افزایش یابد زیرا دامنه نوسان محدود بود. اگر منطقی پشت یک عمل باشد، آن منطق نباید پیوسته و در بازه های زمانی کوتاه تغییر کند. تغییرات کوتاه مدت و تغییرات زیاد در ماهیت تصمیم گیری به طور جدی بر شرایط بازار سهام و انگیزه سرمایه گذاران تأثیر می گذارد. این نوسانات قبلا وجود داشته و در دوره های قبل نیز تجربه شده است و از این رو تکرار نوسانات در تصمیم گیری و آزمون و خطا جای تعجب دارد!

مهدی افشارا علمکارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اخبار بورس وی توضیح داد: بعد از حدود پنج سال وعده های مختلف به طور همزمان عملکرد برخلاف وعده های داده شدهبه نظر نمی رسد شرایط فعلی بازار سرمایه با گفتار درمانی بهبود یابد.

او توضیح داد: آنچه در حال حاضر برای بازار سرمایه جایگاه کیمیاگری دارد، رویدادهای عملکردی و عملیاتی است. کاهش نرخ سود، خروج صنعت خودرو از قیمت گذاری اجباری، فراهم شدن شرایط بسته های حمایتی و تامین این سرمایه در بازار از جمله مواردی است که سرمایه گذاران باید آن را نشانه اجرای آن بدانند. .

علیرغم خطر بزرگ ناامنی، هیچ مسکنی قادر به ارائه امداد نخواهد بود

افشارا علم افزود: آنچه در پنج سال گذشته وعده داده شده اما اجرا نشده است در خاطر کارشناسان و سرمایه گذاران فعال شرکت باقی مانده است.. با توجه به ریسک‌های فراوان، انگیزه‌های ورود به بازار سرمایه در حال حاضر از بین رفته است و با وجود ریسک بزرگ بلاتکلیفی، هیچ ملکی قادر به تسکین نخواهد بود.

وی یادآور شد: بهمان انگیزه ای که میزان گردش مالی را محدود می کند نباید با همان انگیزه افزایش یابد. اگر منطقی پشت یک عمل باشد، آن منطق نباید پیوسته و در بازه های زمانی کوتاه تغییر کند. تغییرات کوتاه مدت و بسیاری از تغییرات در ماهیت تصمیم به طور قابل توجهی بر شرایط بازار سهام و انگیزه سرمایه گذاران تأثیر می گذارد; این نوسانات در دوره های قبل وجود داشته و وجود داشته است. بنابراین تکرار نوسانات در تصمیم گیری و آزمون و خطا جای تعجب دارد!

کارشناس بازار سرمایه گفت: دلیل و منطق محدود کردن دامنه نوسان هنوز در بازار مشخص نشده است و هنوز عدم اطمینان در ذهن سرمایه گذاران وجود دارد. بنابراین از آنجایی که این مشکلات قابل حل نیست، دلیلی برای بازگشایی باند نوسان وجود ندارد.

افشارا علم خاطرنشان کرد: فرض کنید یک سرمایه گذار فعال در بازار سرمایه ۱ فقره تسهیلات همت دریافت کند. این سرمایه گذار قطعا این مبلغ را وارد بازار نمی کند مگر اینکه این مبلغ به شرط ورود به بازار سرمایه به او تعلق گیرد و این شرط بسیار مهم است. افزایش نسبت سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی به ۱۵ درصد هیچ چیز مثبتی به همراه نخواهد داشت. این به معنای انتشار سرمایه در سهام و ایجاد انگیزه در گردش سرمایه در بورس است مگر اینکه حداقل ها نیز در نظر گرفته شود..

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ خبر مثبتی که منجر به تغییر فضای بازار سرمایه شود، وجود ندارد و تا پایان هفته نمی توان انتظار تغییر ملموسی در روند معاملات داشت. چشم انداز اخبار و اطلاعات در بازار چشم انداز خوشایندی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا