اقتصاد جهان

پوتین: کشورهای بریکس در حال کار روی جایگزین سوئیفت هستند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که کشورهای عضو بریکس در حال حاضر بر روی سازماندهی تبادل اطلاعات مالی بین بانک های مرکزی خود کار می کنند.

وی در دیدار با رهبران رسانه‌های بریکس گفت: این تبادل اطلاعات مالی بین بانک‌های مرکزی است. جایگزینی برای سوئیفت که از تراکنش های بین المللی پشتیبانی می کند.

پوتین افزود، کشورهای بریکس همچنین در حال بررسی راه هایی برای گسترش استفاده از ارزهای ملی و ایجاد ابزارهایی برای ایمن سازی این فرآیند هستند.

رئیس جمهور روسیه گفت: همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم، در حال بررسی امکان استفاده از ابزارهای الکترونیکی هستیم. ایجاد روابط بین بانک‌های مرکزی و اطمینان از تبادل مطمئن اطلاعات مالی که مستقل از ابزارهای بین‌المللی موجود باشد، به دلایل سیاسی محدودیت ایجاد نکند و اصول اقتصاد جهانی را نقض نکند، یک ضرورت است و به‌طور مستمر انجام می‌شود.

پوتین همچنین در همان جلسه اعلام کرد که سرمایه بانک توسعه جدید بریکس نیاز به افزایش دارد.

وی تاکید کرد: بانکی به ریاست خانم دیلما روسف تاسیس کرده ایم. هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. باید روی سرمایه کار کرد و این سرمایه را افزایش داد.

پوتین همچنین اظهار داشت که به جای محدود کردن خود به اظهارات نمادین، لازم است به تدریج ابزارهای واقعی مانند “سکوی بیمه متصل” و “پول ذخیره ارز” ایجاد و تقویت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا