بانک و بیمه

سهم تندک بخش کشاورزی و بازرگانی مازندران از تسهیلات

علی تقی پور در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: تولید به دلیل کمبود سرمایه در گردش نباید متوقف و تعطیل شود چرا که اگر تولید نداشته باشیم صادرات نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد تسهیلات به صاحبان مشاغل حقیقی و حقوقی و ۲۴ درصد به مصرف کنندگان نهایی خانگی داده شده است، گفت: ۳۹ درصد تسهیلات بانکی به صنایع و معادن، ۳۷ درصد به شرکت ها و ۵ درصد تسهیلات به شرکت ها داده شده است. بخش کشاورزی داده شد

رئیس اتاق بازرگانی مازندران سهم بخش بازرگانی از تسهیلات بانکی را فاجعه ۱۱ درصد عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۱۴ درصد تسهیلات برای تأسیس واحدها در نظر گرفته شد که ۱۳ درصد آن تخصیص یافت. و تنها ۵۷ درصد از ۶۲ درصد تسهیلات گردش سرمایه تخصیص یافت

تقی پور گفت: اگر تسهیلات در اختیار خانوار قرار گیرد شاهد افزایش تورم خواهیم بود و باید سازوکاری را در نظر بگیریم تا بخش های تولیدی از تسهیلات بیشتری بهره مند شوند.

وی ظرفیت کل تبصره ۱۳ بخش کشاورزی را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حالی که تنها ۳.۵ میلیون تن مرکبات تولید می کنیم، برای نگهداری ۱۰۰ هزار تن مرکبات در سردخانه به هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا