فرهنگ و هنر

نمایش «در جستجوی ریچارد» در تهران :: افق میهن

فیلم تئاتری «به دنبال ریچارد» به کارگردانی آل پاچینو در سال ۱۹۹۶ اکران شد و تلفیقی از مستند و درام است. این فیلم به بررسی شخصیت ریچارد سوم، یکی از مشهورترین شخصیت های تاریخ و ادبیات می پردازد و هدف آن کشف عمق و پیچیدگی های شخصیت و داستان این اثر شکسپیر است.

به گزارش افق میهن، فیلم تئاتر «در جستجوی ریچارد» به کارگردانی آل پاچینو در خانه سینماتک هنرمندان ایران اکران می شود.

بیست و نهمین برنامه از سلسله نمایش های سینمایی تئاترهای مطرح با همکاری انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «در جستجوی ریچارد» و این فیلم چهارشنبه ۲ اکران می شود آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ در خانه سینماتک هنرمندان ایران اکران می شود.

پس از نمایش این فیلم، جلسه نقد و بررسی با حضور عباس غفاری (مجری) و دکتر رامتین شهبازی (مدرس و منتقد تئاتر) برگزار می شود.

آل پاچینو در این فیلم سعی دارد مخاطب را با دنیای شکسپیر و به خصوص شخصیت ریچارد سوم آشنا کند. او خود در این فیلم به عنوان بازیگر و کارگردان در مراحل تولید و تمرین نمایش ریچارد سوم حضور دارد. پاچینو در حین تحلیل متن به دنبال درک بهتری از چالش های بازیگری در نقش ریچارد است.

این فیلم شامل مصاحبه هایی با بازیگران و کارشناسان ادبی است که درباره شکسپیر و تأثیر او بر هنر و ادبیات معاصر بحث می کنند. نمایی از تمرینات، پشت صحنه و نگاهی به اجرای نمایشنامه ریچارد سوم در کنار تحلیل های فلسفی و روانشناختی این فیلم را به یک اثر هنری چندوجهی تبدیل کرده است.

آل پاچینو بازیگر مشهور آمریکایی علاوه بر شهرتش در سینما، در دنیای تئاتر نیز چهره ای مطرح است. او فعالیت های چشمگیری در عرصه تئاتر دارد که بخشی از زندگی حرفه ای او را تشکیل می دهد.

او در دهه ۱۹۶۰ وارد دنیای تئاتر شد و با حضور در نمایش های صحنه ای مانند «بیا و بخوان» (۱۹۶۷) و «مرد سرخ برانکس را می خواهد» (۱۹۶۸) به شهرت رسید. آل پاچینو در نمایش‌های دیگری مانند «آیا ببر کراوات می‌بندد؟»، «کامینو رئال»، «ریچارد سوم»، «مقدمات پائولو هومل»، «بوفالوی آمریکایی»، «ژولیوس سزار»، «کافه چینی» حضور داشت. “سالومه”، “یتیمان”، “تاجر ونیز”، “گلنگری گلن راس” و “عروسک چینی” ظاهر شد.او آخرین بار در سال ۲۰۱۷ در نمایش “خدا نگاه کرد” در نقش تنسی ویلیامز روی صحنه رفت. داستان نویس و نمایشنامه نویس آمریکایی.

پاچینو برای بازی در “آیا ببر کراوات می بندد؟” او در سال ۱۹۶۹ برنده جایزه تونی برای تئاتر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا