بانک و بیمه

جزئیات جلسه شورای عالی بورس| مخالفت با افزایش مالیات بورسی‌ها

به گزارش افق میهن، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد شب گذشته در جلسه شورای عالی بورس در محل وزارت اقتصاد با اشاره به فشار سازمان امور مالیاتی برای افزایش ۲۰ تا ۲۵ نرخ مالیات بر عملکرد شرکت ها گفت: درصد بر لزوم حفظ نرخ فعلی مالیات شرکت های بورسی تاکید شد. همچنین پیشنهادهایی برای حذف معافیت افزایش سرمایه از سود انباشته انجام شد، اما بر حفظ این معافیت برای حمایت از مشاغل تاکید شد.

وی افزود: مسائل عمده ای مانند تفاوت نرخ ارز نیمه آزاد و آزاد و همچنین محدودیت های انرژی و صادرات از جمله چالش های تاثیرگذار بر عملکرد شرکت ها است. پیشنهاد شد این موضوعات در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود تا با تصمیم گیری های مناسب از بازار سرمایه حمایت شود.

این مسئول درباره موضوع عرضه خودرو در بورس کالا نیز توضیح داد: بین نهادهای مختلف در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد. این در حالی است که شورا بر این باور است که عرضه خودرو در بورس کالا می تواند به بهبود شفافیت و عملکرد بازار کمک کند که برخی از مقامات دولتی از جمله وزیر صنعت در این باره رد کرده اند. قرار است مذاکرات جدی در این زمینه بین وزیر اقتصاد و صنعت انجام شود.

همتی در خصوص لزوم کاهش نرخ سود بانکی گفت: از معاون بانک مرکزی خواسته شده تا با بانک هایی که این مصوبه را رعایت نمی کنند برخورد جدی داشته باشد و مقرر شد جلسه کمیته انضباطی بانک مرکزی برگزار شود. بانک مرکزی روز بعد بازداشت و به چهار بانک متخلف رسیدگی خواهد شد. این موضوع در بخش دیگری از جلسه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت سرمایه سهام مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا