اخبار اقتصاد ایران

جزییات جدید از اختصاص وام به ۴۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: پس از ثبت نام بازنشستگان قرعه کشی انجام می شود اما به طور کلی ظرفیت ها محدود و تعداد متقاضیان زیاد است.

افق میهن، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ثبت نام وام بازنشستگان به کانون های بازنشستگی واگذار شده است، اظهار کرد: پس از قرعه کشی به ۴۰ هزار بازنشسته وام تعلق می گیرد.

وی در خصوص ثبت نام وام مستمری بگیران گفت: سازمان تامین اجتماعی ثبت نام تسهیلات را به مراکز بازنشستگی واگذار کرده است که عمدتاً درخواست های مردمی برای این موضوع زیاد است و اکثر مراکز به ویژه در تهران به نام های پیش ثبت نامی اکتفا کرده اند. .

تقیانی افزود: به طور کلی برای این مدت ۴۰ هزار وام در نظر گرفته شده است در حالی که ۵ میلیون بازنشسته در سراسر کشور داریم به طوری که برخی از بازنشستگان یک سال است که در نوبت هستند و هنوز وام دریافت نکرده اند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: پس از ثبت نام مستمری بگیران، قرعه کشی انجام می شود اما در مجموع ظرفیت ها محدود و تعداد متقاضیان زیاد است.

وی بیان کرد: مرحله سوم اعطای ۳۰ میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی از ۳۱ مهرماه آغاز شده و تا پنجشنبه ۱۲ مهرماه ادامه دارد. آبان ادامه دارد

لازم به ذکر است ۸۰ هزار بازنشسته در دو مرحله قبل توانستند این وام را دریافت کنند و در این مرحله نیز قرض الحسنه ۴۰ هزار وام ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان ارائه می کند.

شرایط دریافت این تسهیلات حداکثر ۷۸ سال سن، عدم انسداد حساب، داشتن تلفن همراه به نام متقاضی، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی کشور، عدم استفاده از تسهیلات مشابه است. در دو سال گذشته و داشتن موجودی کافی در حساب بانکی. مبلغ ۱۰۰ هزار تومان عنوان شده است. بازپرداخت آن به صورت اقساطی با سود ۴ درصد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا