فرهنگ و هنر

رویداد ۲۴، متهم شناخته شد/ اتهام: نشر اکاذیب علیه مقامات :: افق میهن

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی از رسیدگی به ۲ پرونده مطبوعاتی خبر داد.

به گزارش افق میهن، اکبر نصراللهی درباره جلسه امروز دادگاه مطبوعات گفت: اتهام مدیر مسئول رویداد ۲۴ «نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع» موضوع شکایت مرکز رسانه قوه قضاییه در مطلبی با عنوان «پرونده های جنایی مشاهیر» است. شخصیت های سیاسی ایران» در ۳۰ تیر سال ۱۴۰۲ بود.

وی افزود: در گزارش رویداد ۲۴، در خصوص برخی چهره های شناخته شده از جمله اتهامات پرویز ثابتی به شجونی و فلسفی، اتهام وارده به روحانی اخلاقی در خانواده و درخواست ازدواج با عطاءالله مهاجرانی و … دعای دسته جمعی سردار زارعی و اسانور کامران دهوجه و استعفای علی جنتی و سعید طوسی و توهین لفظی محمدعلی ابطحی و محمدعلی نجفی و پرونده قتل میترا استاد و اداره بیمه سلمان خدادادی و رسوایی در شهر بابل» ارائه و تصریح شده است که «تجربه ثابت شده در مواردی که در صورت دست داشتن مدیران، پرونده بسته می شود، بررسی تاریخچه رسوایی های اخلاقی در تاریخ معاصر ایران نیز همین موضوع را نشان می دهد به دلیل مسائل سیاسی و اجتماعی و تأثیر آن بر افکار عمومی هرگز شناخته نشده است.

نصراللهی ادامه داد: مرکز رسانه های قوه قضائیه در شکایت خود با اشاره به این گزارش نوشت که متاسفانه در این گزارش شایعات و اتهامات پراکنده سال های گذشته به برخی از مسئولان و شخصیت های مهم فرهنگی، مذهبی و سیاسی مطرح شده است که هرگز مطرح نشده است. افراد ثابت شده و خانواده هایشان به عنوان گزاره های قطعی یا نیمه قطعی که نقش مهمی در تخریب روانی جامعه و ایجاد فضای بدبینی دارند، با هم مرتبط، جمع آوری و به مخاطبان ارائه می شوند.

وی افزود: مدیر پایگاه خبری رویداد ۲۴ پس از تشریح اتهامات وارده در دفاعیات خود گفت: تمامی مطالبی که منتشر شده پیش از این نیز بارها در رسانه های دیگر منتشر شده است و رویداد ۲۴ تنها به مناسبت اتهامات مطرح شده منتشر شده است. علیه مدیرکل سابق آموزش و پرورش و فرهنگ اسلامی گیلان. او آن را دوباره خوانده است و کسی را متهم نکرده است. قاضی پاسخ داد که بسیاری از مواردی که گفتید تعیین تکلیف شده است. برخی از اعضای هیئت منصفه با اشاره به اسامی چند نفری که نامشان در گزارش آمده است، گفتند که برخی از این افراد شاکی خصوصی نداشته اند و برای برخی که شاکی داشته اند حکم قطعی صادر شده است. گزارش

نصراللهی ادامه داد: اعضای هیئت منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی پس از استماع دفاعیات متهم، با اکثریت قاطع، مدیر حادثه ۲۴ را مقصر دانستند و به اتفاق آرا وی را مستحق تخفیف ندانستند.

نصراللهی گفت: رای دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد حیدری مدیر مسئول رویداد ۲۴ که به ریاست قاضی جواهری در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد متعاقبا صادر می شود.

وی ادامه داد: پرونده دیگری که امروز مورد بررسی قرار گرفت مربوط به مدیر و سردبیر شبکه میدان آزادی به اتهام نشر اکاذیب رایانه ای موضوع شکایت سید محسن خزوری و شرکت تامین کننده مایحتاج تولیدکنندگان انبارهای کالاهای تجاری و آهن فروشان بود. که هیئت منصفه با اکثریت آرا رای داد. او متهم را مجرم ندانست. رای دادگاه بدوی این پرونده که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شد متعاقبا صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا