اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/08/01 |برنت 74 دلار و 6 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت روز سه شنبه کاهش یافت و افزایش ۲ درصدی قیمت روز گذشته را جبران کرد. آمریکا تلاش‌ها را برای تضمین آتش‌بس در خاورمیانه و رشد ضعیف تقاضا در چین از سر گرفته است زیرا بزرگترین واردکننده نفت جهان همچنان بر بازار تأثیر می‌گذارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۳۱ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۷۰ دلار و ۳۵ سنت با ۲۱ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفتی در روز گذشته حدود ۲ درصد رشد داشتند در حالی که هفته قبل را با ۷ درصد کاهش قیمت به پایان رسانده بودند. جنگ در خاورمیانه ادامه دارد و بازارها همچنان نگران واکنش تلافی جویانه رژیم صهیونیستی به حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی هستند که می تواند عرضه نفت منطقه را مختل کند.

تحلیلگران انتظار دارند که قیمت نفت افزایش یابد زیرا محرک های اقتصادی چین رشد اقتصادی آن کشور را افزایش می دهد و اقتصاد آمریکا نیز پس از کاهش نرخ های بهره رونق می گیرد. اما عدم اطمینان در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی رشد بازار نفت را محدود خواهد کرد.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه برای از سرگیری مذاکرات صلح در غزه و جلوگیری از گسترش درگیری در لبنان به خاورمیانه سفر کرد.
رژیم صهیونیستی حملات خود را به بیمارستان ها و اردوگاه های آوارگان فلسطینی در نوار غزه افزایش داده و از رسیدن کمک ها به مردم جلوگیری کرده است.
از سوی دیگر، چین اقدامات محرک جدیدی را برای تحریک اقتصاد ارائه کرده است. آمارهای اقتصادی روز جمعه نشان داد که اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال جاری با کمترین سرعت از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون رشد کرد و نگرانی‌ها را در مورد تقاضای نفت افزایش داد.

اما تحلیلگران انتظار دارند با وجود این محرک های اقتصادی، رشد تقاضای نفت در چین در سال ۲۰۲۵ کم باشد که می توان آن را یکی از دلایل برقی شدن ناوگان خودرو در این کشور دانست.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا