اخبار اقتصاد ایران

مالیات خودروهای بالغ بر ۵ میلیارد تومان؛ یک درصد افزایش یافت

امروز صبح (۱ آبان ماه) متن کامل قسمت اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ منتشر شد که بر اساس آن مالیات خودروهای لوکس با قیمت بیش از پنج میلیارد تومان یک درصد افزایش یافت.

افق میهن به نقل از ایسنا، صبح امروز سه شنبه یکم آبان ماه رئیس جمهور قسمت اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم مجلس کرد که دومین بودجه پس از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است.

طبق شناسه بودجه ۷۰۱۱۲ بند این لایحه، انواع خودروهای سواری و وانت دو اتاقه (کابین) با شماره پلیس شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی است که قیمت روز خودروهای آنها بیش از پنج باشد. میلیارد تومان (۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات خودرو سالانه به میزان یک درصد (۱) خواهد بود.

مبنای محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند، قیمت روز خودرو بر اساس ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می شود.

سازمان مذکور موظف است بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به اطلاع افراد ذیربط برساند.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی موظفند مالیات سالانه خودروهای در اختیار خود و فرزندان زیر ۱۸ سال و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان سال پرداخت نمایند. آبان پرداخت در سال ۱۴۰۴; در صورت عدم پرداخت مشمول مقررات ماده (۱۹۰) قانون مالیات های مستقیم خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا