بانک و بیمه

۱۶ میلیون بیکار بیمه سلامت شدند

به گزارش افق میهن، دکتر. رضایی در برنامه خبرنگار زنده سلام: طبق قانون همه مردم ایران بیمه هستند زیرا طبق قانون هفتم هرکس بیمه پایه نداشته باشد به صورت خودکار مشمول بیمه سلامت می شود.

وی گفت: قانون بیمه همگانی در آبان ۱۳۸۲ در مجلس به تصویب رسید و اکنون ۳۰ سال از عمر آن می گذرد و ۴۵ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت کشور هستند.

معاون بیمه ای سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار زوج نابارور از مزایای بیمه سلامت برخوردار می شوند و حدود ۹۰ درصد از هزینه های درمانی آنها در بخش دولتی و ۷۰ درصد از هزینه های آنها در بخش خصوصی تحت پوشش بیمه است. .

دکتر رضایی ادامه داد: پوشش بیمه ای فعلی ما مناسب است اما عمیق نیست.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته ثابت شده است که بیش از ۲ میلیون بیمار خاص علاوه بر بیمه پایه خدمات دریافت کرده اند و در سال اول ۵ میلیارد تومان و در سال دوم ۷ هزار میلیارد برای این صندوق هزینه شده است. تومان هزینه شد و امسال حدود ۹ میلیارد تومان برای تعمیق استفاده شد.

دکتر رضایی گفت: انتظار داریم در دولت چهاردهم منابع سلامت متعادل شود. در سال های اخیر سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی به ۴ درصد کاهش یافته و انتظار داریم طبق سند چشم انداز به ۷ درصد برسد.

وی افزود: امیدواریم به مدل ارائه خدمات واحد دست پیدا کنیم تا بتوانیم به وضعیتی برسیم که به عمق برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا