ترندهای روز

در آغوش کشیدن بیش از ۳ دقیقه ممنوع؛ دستور فرودگاه نیوزیلند بحث‌برانگیز شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در آغوش گرفتن عزیزان هنگام خداحافظی یکی از صحنه های معمول در فرودگاه هاست. اکنون فرودگاهی در نیوزلند تصمیم گرفته است با این صحنه ها مقابله کند.

به مسافرانی که شهر داندین نیوزلند را ترک می کنند، گفته شده است که اکنون یک محدودیت زمانی «سه دقیقه» برای آغوش گرفتن در فرودگاه وجود دارد.

مقامات فرودگاه هدف از چنین تصمیمی را جلوگیری از ازدحام و مسدود شدن جاده ها به دلیل آغوش های طولانی مدت اعلام کردند.

در خارج از ترمینال های این فرودگاه تابلوهایی وجود دارد که روی آن عبارت «حداکثر زمان در آغوش گرفتن سه دقیقه» نوشته شده است.

این تابلوها همچنین به کسانی که به دنبال «خداحافظی طولانی‌تر» هستند می‌گویند که به پارکینگ فرودگاه بروند. جایی که ۱۵ دقیقه برای خداحافظی با عزیزانشان در نظر گرفته شده است.

در حالی که بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی این اقدام را “غیر انسانی” خوانده اند، مدیرعامل این فرودگاه بر صحت تصمیم خود اصرار دارد.

دی بونو در این رابطه به آسوشیتدپرس گفت: ما به نقض حقوق اولیه بشر متهم شدیم، چطور جرات می کنیم زمان بغل شدن دو نفر را محدود کنیم.

با این حال، وی افزود که دیگران از این تغییر استقبال کردند. وی در توضیح این مطلب گفت: این محدودیت برای «حفظ روند روان» تردد مسافران اعمال شده است و تابلوی نصب شده برای یادآوری این است که این مکان فقط برای «خداحافظی سریع» است.

برخی از فرودگاه های بریتانیا برای اقامت بیش از حد جریمه دارند، اما هیچ محدودیت زمانی برای روابط عاشقانه بین مسافران تعیین نشده است.

آقای دان در توضیح رویکرد “عجیب” فرودگاه می گوید که سه دقیقه زمان زیادی برای توقف، خداحافظی با عزیزان و سپس ترک فرودگاه است.

او گفت که یک در آغوش گرفتن ۲۰ ثانیه‌ای برای ترشح هورمون‌های تقویت‌کننده سلامتی اکسی‌توسین و سروتونین کافی است و افزود که محدودیت زمانی «راهی واقعاً خوب برای شکستن آغوش‌ها و خداحافظی‌ها است». هر چیزی دیگر “واقعاً ناخوشایند” است.

با وجود قانون جدید، مدیرعامل فرودگاه به مسافران این اطمینان را داده است که نیازی به نگرانی در مورد اجرای قانون ندارند زیرا “ما پلیس بغل نداریم.”

فرودگاه دوندین یک فرودگاه با اندازه متوسط ​​در شهر دوندین است. این شهر با ۱۳۵۰۰۰ نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ جزیره جنوبی نیوزلند است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا