ورزشی

فساد در فوتبال ایران؛ پای ۲ زن به میان آمد

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز آبان ماه در مراسم افتتاحیه مجتمع دادگاه های صلح مرکز استان کرمان از صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده فساد فوتبالی خبر داد و افزود: در مجموع ۲۱ متهم و ۳ نفر مطلع در این پرونده تحت تعقیب قرار گرفته اند که از این تعداد، ۲۱ متهم تحت تعقیب قرار گرفته اند. برای ۱۲ نفر از متهمان کیفرخواست صادر شده است. کیفری برای دو متهم قرار منع تعقیب صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پرونده برای هفت متهم دیگر در دادگاه عمومی و انقلاب رفسنجان مفتوح است.

وی افزود: برای ۱۲ متهم این پرونده در مجموع ۱۴۸ قطعه سکه و نزدیک به هفت میلیارد تومان وجه نقد با عناوین پرداخت رشوه، دریافت رشوه، کلاهبرداری و تحصیل مال از طرق غیرمجاز صادر شده است.

حمیدی اظهار داشت: در خصوص اتهام آقای «خ-الف»; رئیس سابق کمیته داوران و عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال، «سم»؛ از روسای سابق سازمان لیگ و “اف ام”؛ رئیس سابق کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ به دریافت رشوه و دریافت سکه تمام بهار آزادی متهم شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره اتهامات مسئولان سابق باشگاه مس رفسنجان نیز گفت: آقای م.ز به مشارکت در پرداخت رشوه، اختلاس و تصرف غیرقانونی دستگاه های دولتی و آقای ع.ع. به اتهام مشارکت در پرداخت رشوه، تحصیل مال از طریق نامشروع و خیانت در امانت، حکم مجرمیت صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است.

حمیدی در خصوص اتهام آقای «ش-ذ» مدیرعامل یکی از باشگاه های لیگ برتری خارج از استان کرمان نیز گفت: این متهم متهم به کلاهبرداری از طریق عملیات کلاهبرداری از جمله تماس با افراد علاقه مند به فوتبال است که مدعی بودند می تواند. داوری نتایج تعویض و گرفتن ۸ سکه تمام و ۱۰ نیم سکه مجرم محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در این پرونده آقای ح.ب از اعضای یک باشگاه لیگ برتری نیز متهم به پرداخت رشوه و همچنین آقای آق مدیرعامل یک باشگاه لیگ یک (آزادگان) به پرداخت رشوه و اختلاس هستند. اموال دولتی به نفع شخص ثالث مجرم شناخته شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تشریح اتهامات سه نفر از رسانه ها در این پرونده نیز گفت: برای آقای روابط عمومی; سردبیر یکی از سایت های معروف ورزش و “ME”; سردبیر یکی از رسانه های ورزشی به اخذ وجه از راه غیرقانونی و دریافت سکه تمم بهار آزادی متهم و برای یکی از مجریان معروف برنامه های ورزشی پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

حمیدی با اشاره به صدور حکم مجرمیت برای دو زن متهم به فساد در فوتبال با عناوین سحر و جادو گفت: خانم های «ف.ه.» و «ر.ع» در این پرونده متهم به کسب ثروت از راه های غیرقانونی هستند. مجرم شناخته شده اند.

وی بیان کرد: در این پرونده آقایان «اف» و «ر.ج» و همچنین خانم «ح.ا.ا» به عنوان مطلع به دستگاه قضایی احضار و اظهارات آنان اخذ و در پرونده ثبت شده است.

وی تصریح کرد: درباره سایر متهمان پرونده از جمله دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال (۱۳۹۸-۱۳۹۷)، رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال (۲۰۱۸-۲۰۲۰)، رئیس فدراسیون فوتبال (۲۰۱۸) -۲۰۲۰) رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر (۱۳۹۸-۱۳۹۹)، دبیر سازمان لیگ برتر (۱۳۹۸-۱۳۹۹) و یکی دیگر از مسئولان باشگاه لیگ برتری، پرونده مفتوح و در حال رسیدگی در کل رفسنجان و در جریان است. دادسرای انقلاب که به محض صدور کیفرخواست اطلاع رسانی خواهد شد. برگزار خواهد شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: در این پرونده برای دو متهم دیگر که نقش اصلی در پرونده نداشته اند قرار منع تعقیب صادر شده است.

حمیدی ضمن اشاره به اینکه این پرونده با گزارش باشگاه مس رفسنجان تشکیل شده است، گفت: زمانی که مسئولان جدید باشگاه مس شروع به کار کردند متوجه شدند که در سال های گذشته یعنی سال ۱۳۸۸ و قبل از آن فسادهایی در این زمینه وجود داشته است. باشگاه پس از آن سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی دستگاه قضایی مأمور رسیدگی به این موضوع شد و در نهایت زوایای جدیدی از این پرونده شناسایی و کشف شد.

وی تصریح کرد: در ابتدای امر با توجه به حساسیت بالای این پرونده و ابعاد ملی آن، تیمی از مسئولان قضایی استان با مسئولیت یکی از معاونت های قضایی با مشارکت حفاظت و اطلاعات سازمان استان و مسئول ارزیابی قضایی استان و ۲ قاضی مجرب دریافتند که این پرونده را به طور دقیق ارزیابی و بررسی کنند که این اقدام به خوبی انجام شده است.

حمیدی از اقدامات دادستان رفسنجان در رسیدگی به این پرونده قدردانی کرد و گفت: تسریع در رسیدگی در دستور کار قرار دارد تا این پرونده در اسرع وقت مراحل بعدی رسیدگی را در دادگاه کیفری شهرستان رفسنجان و یا در تجدیدنظرخواهی طی کند. دادگاه استان

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: قطعا پس از صدور احکام و قطعی شدن نتایج به رسانه ها و مردم اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا