بانک و بیمه

آغاز حراج سکه از ساعت ۱۲ امروز

به گزارش افق میهن، با تصمیم بانک مرکزی از هفته جاری روزهای حراج هفتگی سکه به سه روز تمدید شد و حراج سکه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در محل صرافی برگزار می شود.

بر این اساس، بیست و پنجمین جلسه حراج سکه طلا امروز چهارشنبه از ۱۱ اسفندماه برگزار می شود. آبان در سال ۱۴۰۳ از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود.

موضوع حراج سکه تمام و نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب در سال ۱۳۸۵ توسط بانک مرکزی و بدون بسته بندی می باشد. کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال می توانند در این مزایده شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید به ازای هر متقاضی در مجموع ۵ سکه می باشد. به این صورت که می تواند ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه سکه کامل یا ترکیبی از هر سه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد و مجموع هر سه با هم باید باشد ۵ قطعه تجاوز نکنید.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای هر سفارش از انواع سکه ها فقط می توانند یک سفارش فعال داشته باشند. یعنی متقاضیان برای ثبت سفارش هر نوع سکه فقط یکبار می توانند قیمت و تعداد سکه را تعیین کنند.

لازم به ذکر است شرکت در مزایده های گذشته مانع شرکت در مزایده بیست و پنجم نمی باشد و اشخاصی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت نمایند.

این گزارش نشان می دهد که ۱۳ اسفند در ماه ۱۴۰۲ تاکنون ۲۴ مورد مزایده از طریق سامانه معاملاتی سکه طلا مرکز مبادلات ایران برگزار شده است که در مجموع ۳۸۸۰۰۰ قطعه سکه طلای ۴۷ به متقاضیان اختصاص یافته است. نسبت ربع سکه ۲۰۷,۰۰۰,۱۴۹ قطعه، نسبت نیم سکه ۷۳,۰۰۰,۹۲۳ قطعه و نسبت سکه تمام ۱۰۶,۰۰۰,۹۷۵ قطعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا