بانک و بیمه

رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب و کار است

به گزارش افق میهن بیمه مرکزی، پرویز خسروشاهی وی در تشریح این موضوع خطاب به جمعی از مدیران جوان صنعت بیمه گفت: نباید در حصار پارادایم های ذهنی گذشته بمانیم و حداقل باید با تغییر قوانین و مقررات به بخشی از روندها و چالش های گذشته و موجود رسیدگی شود. این برای صنعت جوان مهم است.

خسرو شاهی ادامه داد: مطمئناً هرکس زودتر از دیگران و بدون تردید بازی را تغییر دهد، برنده بازی و روندها و تحولات آینده خواهد بود.

رئیس شورای عالی بیمه با بیان اینکه همواره انتقادات و اظهارنظرهای متفاوت و بعضا متناقضی وجود داشته است، گفت: به عنوان مثال در اواخر دهه ۸۰ همه می گفتند بزرگترین چالش و مانع صنعت بیمه همین است. تعرفه ها لغو شود و تا زمانی که تعرفه ها لغو نشود، گفتند چرا این اتفاق می افتد و هنوز زود است.

وی بابیان اینکه ارائه مشکلات و مشکلات اقشار مختلف صنعت به شناسایی موانع کمک می کند، بیان کرد: حل مشکلات و موانع تنها از طریق بیمه مرکزی امکان پذیر نیست و حتی دولت نیز رگولاتور و مجری بیمه مرکزی و در این زمینه است. طی انجام وظایف و مسئولیت های خود.

لازم به ذکر است در این نشست مدیران جوان حوزه های مختلف صنعت بیمه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

ضرورت توسعه در بخش های مختلف و تسهیل در ارائه خدمات بیمه ای، مروری بر روندهای حاکم بر صنعت با تاکید بر استفاده کامل از فناوری های روز، نظارت جدی بر تمامی فرآیندهای بیمه ای از صدور تا پرداخت خسارت و استفاده مناسب از فناوری. برای بهبود فعالیت ها اصلاح و بازنگری قوانین بیمه به ویژه در بخش سرمایه گذاری و ایجاد مزایای جدید برای محصولات به منظور تشویق مردم به خرید بیمه نامه با توجه جدی به منابع انسانی به ویژه مسائل مربوط به شبکه توزیع مانند: ب- تامین اجتماعی و بازنگری در تعیین حق الزحمه بخشی از نظرات ارائه شده در این جلسه است.

علاوه بر این، زمینه های لازم برای مقابله جدی با کاهش تعرفه ها، تقویت نیروی انسانی فعال در بخش های مختلف، پیگیری هزینه منابع تخصیص یافته به نهادهای مختلف در قالب حق بیمه و ایجاد و تقویت ارتباط بین شرکت های بیمه و دولت با بازنگری جدی در مقررات بیمه ای به ویژه بیمه های عمر و تعریف و تبیین فرآیندهای مرتبط با ارزیابی ریسک با هدف بهره مندی مناسب از داده های صنعت، به وظایف نظارتی و توسعه ای توجه جدی و یکسان شده است. از جمله بیمه مرکزی

برخی دیگر از شرکت کنندگان نیز به تغییر نرخ کارمزد، تغییر فرآیندهای بیمه ای برای ارائه محصولات و خدمات بهتر، لزوم آسیب شناسی موفقیت یا عدم موفقیت شرکت های بیمه تخصصی و لزوم ایجاد چارچوبی برای افزایش بهره وری اشاره کردند. بیمه، گذار به محصولات پروژه محور، مطالعه تاثیر فناوری بر کارایی منابع انسانی، نیاز به تجزیه و تحلیل داده های بیمه، دموکراتیزه کردن بخش بیمه، لزوم به روز رسانی صنعت و پرهیز از فرسودگی و برنامه ریزی لازم برای این امر در این جلسه، در میان موارد دیگر، استفاده صحیح از فضای استارتاپ برای فروش بهتر به جای توانایی مقایسه عملکرد مورد بحث قرار گرفت.

این برنامه اولین دیدار رئیس کل بیمه مرکزی با فعالان مختلف بیمه ای را رقم زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا