فناوری

محصول انقلابی یک شرکت فرانسوی که می‌تواند خودروی بنزینی شما را در یک روز به هیبریدی تبدیل کند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: یک شرکت فرانسوی فناوری ابداع کرده است که می تواند خودروی قدیمی شما را در عرض ۲۴ ساعت به یک خودروی الکتریکی هیبریدی تبدیل کند.

شرکت دانش بنیان «Solution F» هفته گذشته اولین نسخه رسمی محصول خود را در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی کرد.

نصب کیت “Twin-E” تولید شده توسط این شرکت به خودروها اجازه می دهد تا با حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت در “حالت تمام الکتریکی” حرکت کنند. اگر از این حد فراتر بروند، تبدیل به یک خودروی هیبریدی می شوند.

برای تبدیل خودرو، این شرکت یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی به همراه یک چرخ دنده سیاره ای روی خودرو نصب می کند. این دنده جایگزین گیربکس دستی قدیمی خودرو می شود و سپس یک باتری قابل شارژ نیز به کف صندوق عقب خودرو اضافه می شود.

برای گسترش خودروهای برقی دولت فرانسه یارانه و تسهیلات ویژه ای را برای این منظور در نظر گرفته است. بر اساس طرح مصوب دولت، تبدیل موتور حرارتی خودرو اعم از موتور بنزینی یا دیزلی به موتور برقی، تغییر کاربری سبز محسوب می شود.

فناوری جدید هنوز به بازار عرضه نشده است، اما اریک پلانشت، مدیر برنامه داخلی شرکت، می گوید که این محصول تا اواسط سال ۲۰۲۵ برای عرضه عمومی آماده خواهد شد و قیمت آن تقریباً ۸۵۰۰ یورو یا ۴۰۰۰ یورو (در صورت پرداخت یارانه توسط دولت فرانسه) خواهد بود. ).

این در حالی است که یک خودروی برقی در اروپا به طور متوسط ​​۴۶۰۰۰ یورو قیمت دارد.

دولت فرانسه کمک به شرکت های فعال در زمینه تجهیز و تولید خودروهای برقی را از آوریل ۲۰۲۰ قانونی کرد. در سایت دولت در این باره آمده است: «این پیشنهاد تکمیلی برای بخش بزرگی از افرادی است که به دلیل امکان خرید خودروهای هیبریدی امکان پذیر نیستند. به قیمت بالای آنها.”

اقدامات جدید دولت فرانسه در پی تصویب قانون جامع تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ انجام شده است.

هدف این اتحادیه این است که خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ ۸۰ درصد و تا سال ۲۰۳۵ ۱۰۰ درصد از سهم بازار خودروهای جدید را به خود اختصاص دهند.

با این حال، همه کارشناسان خودرو متقاعد نشده اند که چنین اقداماتی می تواند راه حل نهایی برای دستیابی به اهداف اتحادیه اروپا باشد.

پاتریک پوینکلت، رئیس شرکت بازیافت Mobilan، می‌گوید که هزینه تغییر کاربری گاهی اوقات گران‌تر از ارزش خودروی قدیمی است، زیرا بسیاری از خودروها به پایان عمر متوسط ​​۲۰ ساله خود نزدیک می‌شوند.

کلیا مارتینت، مدیر توسعه پایدار رنو، گفت که شرکت او از شرکت های دانش بنیان فعال در این زمینه حمایت می کند، اما یک مدل اقتصادی مقرون به صرفه هنوز به طور کامل وجود ندارد.

خانم مارتینت گفت: «اگر واقعاً می‌خواهید یک وسیله نقلیه را اصلاح کنید، باید کل طراحی خودرو را تغییر دهید. شما نمی توانید باتری را در جایی که قبلاً موتور بود قرار دهید.

با این حال، گروه رنو که یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان فرانسه محسوب می‌شود، پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد هزار وانت رنو مستر تولیدی خود را با استفاده از این فناوری در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ هیبرید کند.

شرکت دانش بنیان “Solution F” گفته است که کیت های تولیدی آنها برای چندین مدل خودروی رنو، پژو و سیتروئن ساخته شده است.

به گفته آنها، این فناوری بر روی اکثر خودروهای قدیمی فرانسوی تولید شده پس از سال ۲۰۰۶ قابل نصب است.

مدیرعامل این شرکت گفت که قصد دارند فناوری خود را روی خودروهای تولید شده در کشورهای دیگر آزمایش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا