ترندهای روز

سخت‌ترین زبان‌ جهان برای یادگیری کدام است؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: یادگیری یک زبان خارجی، هر چه که باشد، هرگز کار آسانی نیست. با این حال، یادگیری برخی از زبان ها دشوارتر است.

گاهی اوقات این دشواری به دلیل واج شناسی متمایز زبان هاست که تسلط بر آنها بسیار پیچیده است. چون معمولا از زبان مادری ما خیلی دور است. به عنوان مثال، در برخی از زبان ها، تلفظ دقیق حروف ضروری است و لحن ها می توانند معنای جمله را به طور کامل تغییر دهند.

در زیر ۷ زبانی که بر اساس رتبه بندی یونسکو سخت ترین زبان ها برای یادگیری در نظر گرفته می شوند آورده شده است.

۷. زبان آلمانی

هر کسی که تا به حال سعی کرده به زبان آلمانی صحبت کند می داند که این زبان دشوار است. نه تنها واژگان این زبان و دستور زبان آن با زبان مادری ما بسیار متفاوت است، بلکه واژه ها دارای جنسیت مؤنث، مذکر یا حتی خنثی هستند. تسلط بر قواعد صرف نیز پیچیده است.

برای انگلیسی زبانانی که می خواهند آلمانی یاد بگیرند، کمی ساده تر از یادگیری سایر زبان های لاتین مانند فرانسوی یا پرتغالی است. زیرا زبان های آلمانی و انگلیسی شباهت های زیادی دارند که یادگیری را آسان تر می کند و به شما امکان می دهد سریع تر پیشرفت کنید.

۶. زبان فنلاندی

فنلاندی یک زبان نوردیک با دستور زبان بسیار پیچیده است. این زبان پر از پسوند است و در کنار تغییرات گرامری که گاهی به ۱۵ تغییر می رسد، یادگیری را دشوار می کند.

این زبان کمیاب متعلق به خانواده زبان های فینو اوگریکی است که در مجارستان، فنلاند، استونی و روسیه صحبت می شود.

۵. زبان ژاپنی

اگرچه ژاپنی زبان زنده کمتر رایجی است، اما به لطف محصولات فرهنگی مانند مانگا و بازی های ویدیویی، جوانان زیادی را به خود جذب کرده است.

اگرچه یونسکو این زبان را در میان ۷ زبان دشوار برای یادگیری قرار داده است، اما برخی معتقدند که با درک منطق و ساختار آن می توان آن را راحت تر یاد گرفت.

به نظر می رسد در این زبان مهم ترین نکته یادگیری واژگان است تا بتوان گفتگویی روان داشت.

دشواری بزرگ زبان ژاپنی در نوشتن آن نهفته است. زیرا در این زبان از سه سیستم کاراکتر مختلف برای نوشتن الفبا استفاده می شود: هیراگانا، کاتاکانا و کانجی که دو مورد اول نمادهای آوایی هستند.

۴. زبان ایسلندی

زبان ایسلندی به دلیل الفبای منحصر به فردش که از الفبای لاتین مشتق شده اما حاوی حروف اضافی است، به عنوان زبانی دشوار برای یادگیری شهرت دارد. لهجه ها نیز در این زبان خاص هستند و بر تلفظ کلمات تاثیر می گذارند.

ایسلندی همچنین دارای صداهای ناشناخته ای مانند ð است. آواشناسی پیچیده ای دارد و قوانین توالی همخوان ها با سایر زبان های لاتین متفاوت است.

در این زبان واژه ها دارای سه جنس متفاوت هستند: مذکر، مؤنث و خنثی.

۳. زبان عربی

یادگیری زبان عربی برای زبان آموزان در سراسر جهان به چند دلیل دشوار است: اول به دلیل الفبای متفاوت آن، سپس خط متمایز آن، و در نهایت تلفظ پیچیده و قواعد هجا و تاکید آن.

ریشه های مختلف کلمات و پیشوندهای آن نیز می تواند درک آنها را پیچیده کند و دستور زبان متفاوت آن مانند یادگیری هر زبان خارجی دیگری برای خارجی ها چالش برانگیز است.

۲. زبان یونانی

یونانی منشا لاتینی ندارد. بنابراین از زبان هایی مانند فرانسوی و هر زبان لاتین دیگری مانند اسپانیایی یا ایتالیایی که یادگیری آن آسان تر است فاصله می گیرد.

مشکل واقعی زبان یونانی در فونتیک و حفظ الفبای کاملا متفاوت آن است. اگرچه تلفظ و قواعد دستور زبان و صرف فعل نیز در این زبان پیچیده است.

۱. زبان چینی ماندارین

طبق طبقه بندی یونسکو، زبان چینی “سخت ترین” زبان برای یادگیری در جهان است. به خصوص چینی ماندارین که گویش غنی و جامعی است.

با این حال، ماندارین زبان مادری حدود ۹۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان است و به همین دلیل است که آن را پرمخاطب ترین زبان در جهان می دانند.

چینی ماندارین نیز یک زبان محبوب در دنیای تجارت، به ویژه تجارت بین المللی است.

سخت ترین قسمت این زبان را می توان پیچیدگی های مربوط به نگارش آن دانست. زیرا این زبان بدون الفبا است و برای نوشتن آن باید بیش از ۸۰ هزار کاراکتر را به خاطر بسپارید.

تلفظ همچنین می تواند برای زبان آموزان ترسناک باشد، زیرا ترکیبات مختلفی از هجاها وجود دارد و اگرچه صداهای یکسانی شنیده می شود، لحن می تواند معنای کلمات را تغییر دهد.

فراتر از سطح دشواری یا سهولت یک زبان جدید، نکته اصلی برای تسلط بر آن صرف وقت، صبر و تمرین است.

لازم به ذکر است که در طبقه بندی سخت ترین زبان های جهان توسط یونسکو، پس از آلمانی، سه زبان دانمارکی، نروژی و فرانسوی به ترتیب جایگاه های ۸ تا ۱۰ را به خود اختصاص دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا