فناوری

تحقیق جدید: پنل‌های خورشیدی می‌توانند دما را در طول روز افزایش دهند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پوشش سقف‌ها با پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک معمولی ممکن است دما را در روزهای گرم افزایش دهد و در شب آن را کاهش دهد.

دکتر انصار خان از دانشگاه کلکته این تحقیق را با همکاری پروفسور ماتئوس سانتاموریس از UNSW Sydney Scientia انجام داده است. با توجه به کمبود داده های رصدی برای پنل های خورشیدی فتوولتائیک روی سقف، این محققان از شبیه سازهای آب و هوا در مقیاس متوسط ​​برای این تحقیق استفاده کردند. نتایج این تحقیق در مجله Nature منتشر شده است.

بر اساس نتایج این تحقیق، اگر کل شهر به پنل های خورشیدی فتوولتائیک در پشت بام خانه ها مجهز شود، ممکن است دمای آن در روز ۱.۵ درجه سانتیگراد افزایش یابد و در شب ۰.۶ درجه سانتیگراد کاهش یابد.

به گفته پروفسور سانتاموریس، بین افزایش دما و درصد سقف های پوشش داده شده با پنل های فتوولتائیک رابطه خطی وجود دارد و اگر ۱۰۰ درصد فضا با این پانل ها پوشانده شود، باعث افزایش قابل توجه دما در پیک می شود. تابستان سانتاموریس همچنین گفت که اثر حرارتی فتوولتائیک در پوشش ۱۰۰ درصدی پشت بام، بسیاری از مزایای انرژی های تجدیدپذیر را محدود می کند.

این یافته ها نشان داد که فتوولتائیک راه حل مهمی برای جایگزینی سوخت های فسیلی نیست. در عوض، محققان می گویند نتایج فرصت هایی را برای توسعه راه حل های یکپارچه برای پانل های خورشیدی فتوولتائیک، مانند مواد بازتابنده برای سقف ها و کامپوزیت های سبز نشان می دهد. به این ترتیب می توان بین مزایای این راه حل و معایب احتمالی آن در محیط های شهری تعادل برقرار کرد.

پروفسور سانتاموریس در این باره می گوید: “پنل های خورشیدی فتوولتائیک یک فناوری انرژی تجدیدپذیر قابل توجه هستند، اما اگر به مقدار زیاد در شهرها نصب شوند، می توانند شرایط محلی آن شهر را تغییر دهند.” درک این تغییرات برای تصمیم گیرندگانی که می خواهند مهم است. برای استفاده از پنل های فتوولتائیک خورشیدی در شهر.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا