ترندهای روز

ماهواره ساخت بوئینگ در فضا متلاشی شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک ماهواره ارتباطی که توسط شرکت هواپیماسازی غول پیکر بوئینگ طراحی و ساخته شده بود در مدار زمین متلاشی شد.

اینتلست، اپراتور این ماهواره، «خاموش شدن کامل» ماهواره IS-33 را تایید کرده است. این حادثه مشتریان را در اروپا و آفریقا و همچنین بخش‌هایی از منطقه آسیا و اقیانوسیه تحت تأثیر قرار داد.

اینتلست همچنین گفت که اقداماتی را برای تکمیل “تحلیل جامع” این حادثه انجام داده است.

بوئینگ اخیراً با بحران هایی در چندین جبهه مواجه شده است، با حمله بخش هواپیماهای تجاری خود و مشکلات با فضاپیمای استارلاینر.

اینتلست گفت: «ما در حال هماهنگی با بوئینگ، سازنده ماهواره، و سازمان‌های دولتی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و مشاهدات هستیم».

بوئینگ به طور مستقیم در این مورد اظهار نظر نکرد و تنها به بیانیه اینتل اشاره کرد.

وب سایت ردیابی فضایی وزارت دفاع آمریکا با نام “Spacetrack” نیز این حادثه را تایید کرده است.

این وب سایت به هشدار نیروی فضایی ایالات متحده اشاره می کند که “در حال حاضر حدود ۲۰ شی مرتبط” با ماهواره را ردیابی می کند.

این حادثه در حالی رخ می دهد که چهار ماه پیش دو فضانورد از فضاپیمای استارلاینر بوئینگ در ایستگاه فضایی بین المللی گیر افتاده بودند. کپسول بوئینگ استارلاینر همراه با فضانوردان در ماه ژوئن وارد ایستگاه شد و برای پرواز برگشت نامناسب تشخیص داده شد.

این دو فضانورد قرار است سال آینده توسط فضاپیمای SpaceX ایلان ماسک به زمین بازگردانده شوند.

بوئینگ همچنین از ماه گذشته با اعتصاب بیش از ۳۰۰۰۰ کارگر در بخش تولید هواپیماهای تجاری خود مواجه شده است.

اعضای اتحادیه قرار است روز چهارشنبه در مورد آخرین پیشنهاد این شرکت رای دهند. پیشنهاد جدید شامل افزایش ۳۵ درصدی دستمزد طی چهار سال آینده است.

هفته گذشته، بوئینگ اعلام کرد که به دنبال ۳۵ میلیارد دلار بودجه جدید است. این شرکت همچنین اعلام کرد که اخراج ۱۷۰۰۰ کارگر – حدود ۱۰ درصد از نیروی کار خود – را از ماه نوامبر آغاز خواهد کرد.

در ماه ژوئیه، بوئینگ موافقت کرد که به اتهامات «توطئه برای کلاهبرداری» اعتراف کند و پس از نقض توافقنامه تعویق تعقیب قضایی در سال ۲۰۲۱، حداقل ۲۴۳.۶ میلیون دلار بپردازد.

این قرارداد مربوط به دو فروند هواپیمای MAX-737 بود که بیش از پنج سال پیش در حوادث تقریبا مشابهی که منجر به کشته شدن ۳۴۶ نفر شد، منهدم شدند.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا