بانک و بیمه

حراج‌های سکه بستر امنی برای خرید متقاضیان

به گزارش افق میهن، اصغر بالسینی گفت: یکی از ویژگی های حراج سکه طلا در مرکز مبادلات ایران، بستری مطمئن و مناسب برای کسانی است که قصد خرید سکه طلا را دارند.

دسترسی عمومی به حراج سکه طلا

وی افزود: نکته اصلی این است که مزایده های مرکز مبادلات بر اساس اطلاعیه های بانک مرکزی است و طلا به عنوان بستر و سامانه حراج سکه طلا باید با استانداردها و نرخ های بانک مرکزی همسو شود. market.ice.ir این یک سیستم جامع و معقول است که به تمام مردم امکان دسترسی به خرید سکه را می دهد. علاقه مندان به خرید سکه می توانند در هر جلسه حراج تا سقف پنج سکه طلا سفارش دهند. از آنجایی که قرار است از هفته آینده هر هفته سه جلسه حراج سکه طلا برگزار شود، به متقاضیان اطمینان داده می‌شود که در هر جلسه اینگونه خواهد بود و می‌توانند در تمامی حراج‌ها شرکت کنند، سفارش و محدودیت خرید هر جلسه ، پنج سکه است.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران گفت: تمامی حراج های سکه طلا برای کلیه هموطنان بالای ۱۸ سال برای شرکت در هر حراج سکه آزاد است.

بالسینی تصریح کرد: در راستای برنامه های بانک مرکزی برای افزایش عرضه سکه در بازار، دو اقدام در دستور کار مرکز مبادلات ارزی قرار گرفته است. در گام اول، جلسات حراج سکه در مرکز مبادلاتی که قبلاً دو جلسه در هفته بود، از هفته آینده به سه جلسه در هفته با احتساب روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) افزایش می یابد. می تواند در مزایده شرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: در موردی دیگر میزان سکه های اختصاص داده شده برای هر جلسه حراج سکه نیز افزایش یافته است. به عنوان مثال در آخرین جلسه حراج که روز دوشنبه هفته جاری برگزار شد، بیش از ۱۳۰۰۰ قطعه سکه انواع سکه اختصاص یافت که در ربع به بیش از ۸۰ درصد متقاضیان سکه تعلق گرفت و ۸۱.۲ درصد از متقاضیان توانستند سکه خریداری کنند. نیم بخش و در کل معاملات سکه، به بیش از ۶۰ درصد از متقاضیان سکه تعلق گرفت.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران ادامه داد: بنابراین هم تعداد حراج سکه در مرکز مبادلات افزایش یافته است و هم میزان و حجم تخصیص به متقاضیان در هر جلسه.

بالسینی در خاتمه گفت: از آنجایی که فروش و تحویل سکه در مرکز مبادلات از طریق سامانه انجام می شود، این بستر در اختیار تمامی متقاضیان سراسر کشور جهت شرکت در جلسات حراج سکه قرار دارد و طبق آمار موجود، تمامی استان های کشور در بخش حراج شرکت می کنند و با توجه به قیمت و نرخ متوازن درج شده در مرکز مبادلات به عنوان قیمت نهایی فروش، این نسخه کمک شایانی به کسانی است که قصد خرید مطمئن و اقتصادی سکه طلا را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا