اخبار بورس

کمپین ترامپ علیه حزب کارگر بریتانیا

اتهام دخالت خارجی؛

کمپین انتخاباتی نامزد جمهوری خواه شکایتی را به کمیسیون انتخابات فدرال در واشنگتن دی سی تسلیم کرده و خواستار تحقیق درباره آنچه که آن را «کمک های غیرقانونی» حزب کارگر به کمپین هریس می خواند، شده است.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش رویترز، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، حزب کارگر بریتانیا به رهبری کیر استارمر را به “مداخله آشکار خارجی” در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرده است. این اتهام پس از آن مطرح شد که برخی از داوطلبان حزب کارگر برای حمایت از کامالا هریس در مبارزات انتخاباتی به آمریکا سفر کردند.

کمپین انتخاباتی نامزد جمهوری خواه شکایتی را به کمیسیون انتخابات فدرال در واشنگتن دی سی تسلیم کرده و خواستار تحقیق درباره آنچه که آن را «کمک های غیرقانونی» حزب کارگر به کمپین هریس می خواند، شده است.

سال‌هاست که داوطلبان سیاسی بریتانیایی قبل از انتخابات به ایالات متحده سفر کرده‌اند. فعالان کارگری که به چپ میانه تعلق دارند تمایل دارند از حزب خواهر خود، دموکرات ها حمایت کنند، در حالی که محافظه کاران از جمهوری خواهان حمایت می کنند.

مقامات بریتانیایی که خواستند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند که برخی از مشاوران ارشد حزب کارگر در ماه‌های اخیر پس از پیروزی قاطع حزب کارگر در انتخابات بریتانیا در ماه ژوئیه، با استراتژیست‌های دموکرات ملاقات کرده‌اند. یکی از موضوعات مورد بحث آنها این بود که چگونه حزب کارگر توانست تقریباً تمام مناطق صنعتی قبلی را که در سال ۲۰۱۹ رها کرده بود، پس بگیرد.

استارمر رهبر حزب کارگر رد کرد که این شکایت به روابط حزب کارگر با ترامپ در صورت پیروزی مجدد در انتخابات پنجم نوامبر آسیب می رساند. او گفت که حامیان حزب کارگر داوطلبانه وقت خود را صرف می کنند. با این حال، این شکایت می تواند به یک مشکل بالقوه تبدیل شود.

ترامپ که روابط نزدیکی با نایجل فاراژ، سیاستمدار راست‌گرای بریتانیایی دارد و قبلاً با بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا رابطه خوبی داشت، در دیدار ماه سپتامبر در برج ترامپ از استارمر تمجید کرد.

گرگ سوئنسون، رهبر جمهوری‌خواه بریتانیا گفت که پیش‌بینی ترامپ دشوار است، اما بعید است که این حادثه بر روابط با استارمر تأثیر بگذارد، اگر او ماه آینده رئیس‌جمهور شود.

سوئنسون به رویترز گفت: ترامپ مسائل شخصی را جدی می گیرد و اختلافات شخصی بر او تأثیر می گذارد، اما من فکر می کنم که او از این موضوع عبور خواهد کرد. ممکن است مقداری جای زخم وجود داشته باشد، اما احتمالاً آنقدرها جدی نخواهد بود.

قوانین مربوط به خارجی ها

بر اساس قوانین ایالات متحده، خارجی ها می توانند برای کمپین های انتخاباتی داوطلب شوند اما اجازه مشارکت ندارند. کمیسیون انتخابات فدرال قبلاً کمپین برنی سندرز را جریمه کرده بود زیرا حزب کارگر استرالیا هزینه پروازها و وعده های غذایی داوطلبان خود را که به آمریکا سفر کرده و از مبارزات انتخاباتی او حمایت می کردند پرداخت می کرد.

ترامپ در شکایت خود به گزارش‌های رسانه‌ها و پست لینکدین سوفیا پاتل، مدیر عملیات حزب کارگر بریتانیا اشاره می‌کند. او نوشت که در هفته های آینده، نزدیک به ۱۰۰ کارمند فعلی و سابق حزب کارگر برای کمک به انتخاب کامالا هریس، معاون دموکرات، به ایالات متحده سفر خواهند کرد.

در این شکایت آمده است: از طرف کمپین ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دونالد ترامپ، خواستار تحقیقات فوری در مورد دخالت آشکار خارجی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در قالب کمک های مالی غیرقانونی اتباع خارجی هستم.

هر کسی که به دنبال مداخله خارجی در انتخابات ما است، نیازی به جستجوی بیشتر ندارد… این به وضوح در حال وقوع است.

کمپین ترامپ در یک بیانیه مطبوعاتی با عنوان “انگلیسی ها می آیند”، همچنین حزب کارگر را به الهام بخشیدن به سیاست ها و لفاظی های (بسیار لیبرال و خطرناک) کامالا هریس متهم کرد.

استارمر که در سفری به ساموآ بود به خبرنگاران گفت که نامزدهای حزب کارگر تقریباً در هر انتخابات ایالات متحده رای داده اند. وی افزود: آنها در اوقات فراغت خود این کار را انجام می دهند، به صورت داوطلبانه در اینجا حضور دارند و به نظر می رسد با سایر داوطلبان در آنجا می مانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا