فناوری

میهن تجارت فرد حامی اسرائیل به عنوان رئیس دانشگاه هاروارد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

فارس: در پی استعفای اجباری رئیس دانشگاه هاروارد به دلیل مواضع وی در قبال جنگ غزه، یکی از اساتید حامی اسرائیل به عنوان رئیس موقت این دانشگاه منصوب شد.

کلودین گی، رئیس سابق دانشگاه هاروارد، چند روز پیش پس از متهم شدن به سرقت ادبی و انتقاد به دلیل حمایت ناکافی از اسرائیل، مجبور به استعفا شد.

تایمز اسرائیل می نویسد، رئیس جدید هاروارد، ایلان گاربر، یهودی است و قبلاً از دانشگاه ها به دلیل عدم محکومیت کافی حماس انتقاد کرده بود.

گاربر در مصاحبه ای با این نشریه در ماه نوامبر، از بیانیه اولیه دانشگاه هاروارد در مورد حملات ۷ اکتبر انتقاد کرد. وی همچنین درباره نامه ای که بیش از ۳۰ گروه دانشجویی در محکومیت حماس امضا کرده اند توضیحی نداد.

گروهی از دانشجویان دانشگاه هاروارد چند ماه پیش بیانیه ای را امضا کردند که در آن اسرائیل مسئول تمام خشونت ها در غزه است.

امضای این بیانیه همراه با تظاهرات متعدد در حمایت از مردم فلسطین در دانشگاه هاروارد و دیگر دانشگاه های آمریکا، انتقاد محافل حاکمیتی این کشور را به همراه داشت که معتقد بودند روسای دانشگاه ها باید اقدامات بیشتری برای مبارزه با «یهود ستیزی» انجام دهند. در دانشگاه. انجام دادن . .

در همین راستا، در دسامبر سال جاری، کلودین گی به همراه مری الیزابت ماگیل، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا و سالی کورنبلوت، رئیس موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در نشستی در مجلس نمایندگان آمریکا درباره ضد تظاهرات اسرائیل در دانشگاه ها شرکت کرد.

در این نشست، برخی از قانونگذاران کنگره مدعی شدند که جان «دانشجویان یهودی» در نتیجه اعتراضات به خطر افتاده است و روسای دانشگاه ها باید با یهودی ستیزی برخورد کنند.

در آن جلسه، کلودین گی به سؤالات نمایندگان در مورد شعارهای ضد اسرائیلی در دانشگاه ها، همانطور که گروه های طرفدار اسرائیل انتظار داشتند، پاسخ نداد. به عنوان مثال، او به سوال یکی از نمایندگان که تظاهرات ضد اسرائیلی در محوطه دانشگاه را “دعا برای نسل کشی یهودیان” توصیف کرده بود، پاسخی نداد.

کلودین گی گفت که آیا این مورد آزار و اذیت تلقی می شود بستگی به زمینه داستان دارد.

پس از آن جلسه، «مری الیزابت مگیل» تحت فشار استعفا داد اما «گی» تسلیم فشارها نشد و سعی کرد در جایگاه خود باقی بماند.

پس از آن، گروهی از فعالان محافظه‌کار ادعا کردند که مواردی از سرقت ادبی را در پایان‌نامه دکترای کلودین گی یافته‌اند. او سرانجام روز سه شنبه تصمیم به استعفا گرفت.

استعفای وی در حالی صورت گرفت که حمایت دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از جنایات اسرائیل در غزه با مخالفت گسترده مردم آمریکا مواجه شده است.

حمایت واشنگتن از تل آویو با وجود برگزاری تظاهرات های مختلف علیه جنایات اسرائیل، نوشتن نامه های اعتراض آمیز کارمندان دولت و نتایج نظرسنجی های مختلف ادامه دارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) عملیات معروف را در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندانی کردن و شکنجه هزاران فلسطینی آغاز کرد. به عنوان «طوفان الاقصی».

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. جنگنده‌های حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به سرزمین‌های اشغالی نفوذ کردند، به روستاها حمله کردند و علاوه بر کشتن تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها، تعدادی از آنها را نیز به اسارت گرفتند.

در پاسخ به این عملیات، رژیم صهیونیستی حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را در محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن طور که تحلیلگران می گویند، عملیات طوفان الاقصی شکست بزرگ امنیتی-سیاسی را بر اسرائیل تحمیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا